نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 14:43

کرمانشاه دارای ۲۰۸۶ هکتار بافت‌ فرسوده و ناکارآمد شهری است

کرمانشاه- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای ۲ هزار و ۸۶ هکتار بافت‌ فرسوده و ناکارآمد شهری است.

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۲ هزار و ۸۶ هکتار بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است که ۶۵۰ هکتار آن را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ساکنان آن در قالب طرح توسعه تحول اجتماعی محلات با همکاری ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه سند مالکیت می‌تواند به عنوان ابزاری این محدودها را به حوزه اقتصادی کشور متصل کند، تصریح کرد: متقاضیان از طریق اسناد مالکیت در این محدوده از طریق منابع بانکی می‌توانند واحدهای فرسوده خود را مرمت‌، مقاوم‌سازی و نوسازی کنند.

آهکی با اشاره به آئین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی، بیان کرد: موضوع این است که در سکونتگاه‌های غیررسمی عمده اراضی، تصرفی یا قولنامه‌ای است و امکان استفاده از فضای رسمی اقتصاد کشور را ندارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مقرر شده است صاحبان املاک در اراضی تصرفی دولتی با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی www.facility.udrc.ir نسبت به دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086306

مهمترین اخبار ایران و جهان: