نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 16:55

اعلام آمادگی دادستان جهت تبادل اطلاعات سامانه‌های مرتبط مجرمان

دادستان کل کشور ضمن اعلام آمادگی جهت تبادل اطلاعات سامانه‌های مربوط به مجرمان با پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: این اقدام گامی مؤثر در افزایش اشراف اطلاعاتی پلیس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در دیدار و نشست تعاملی با سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ضمن قدردانی از اقدامات مطلوب صورت گرفته در مقابله با قاچاق مواد مخدر در کشور گفت: از آنجایی که مبارزه همه جانبه با مواد مخدر در کشور نیازمند هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با پلیس است، امیدواریم با ارتقا سطح همکاری‌های بین بخشی، شاهد توفیقات روز افزون باشیم.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم وضع قوانین و مجازات‌های سختگیرانه محکومان سابقه‌دار مواد مخدر توسط قضات دادگستری تاکید کرد و افزود: با تشریک مساعی و هم اندیشی‌های صورت پذیرفته با دستگاه‌ها و نهادهای مسئولیت دار در امر مبارزه با مواد مخدر، اقدامات مطلوبی در تهیه پیش‌نویس قوانین مبارزه با مواد مخدر تهیه شده است؛ امیدواریم با تصویب آن خلاءهای موجود در مقابله همه جانبه تر با قاچاق مواد مخدر از سر راه برداشته شود.

وی در ادامه به لزوم حمایت همه جانبه و قاطعانه دادستانی کل کشور از پلیس در مقابله با سوداگران مرگ و مخلان امنیت اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که در موضوع ساماندهی معتادان متجاهر دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی مسئولیت دارند، ضرورت دارد با به‌کارگیری تمام توان و منابع و نیز حمایت‌های همه جانبه از پلیس، شاهد ساماندهی هر چه بهتر معتادان متجاهر در شهرهای کشور باشیم.

منتظری همچنین به اهمیت تبادل اطلاعات مربوط به پرونده‌های مجرمان سابقه دار مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: دادستانی کل کشور آمادگی خود را جهت تبادل اطلاعات سامانه‌های مربوط به مجرمان با پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌دارد؛ بی شک این اقدام گامی مؤثر در افزایش اشراف اطلاعاتی پلیس در برخورد هدفمندتر با قاچاقچیان مواد مخدر است.

دادستان کل کشور به همکاری‌های قضائی دادستانی با کشورهای همسایه در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: دادستانی کل کشور همچنین آمادگی کامل خود را در تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به پرونده‌های قضائی متهمان سایر کشورها با پلیس مبارزه با مواد مخدر را اعلام می‌دارد.

مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، اولویت است

سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن قدردانی از حمایت‌های دادستانی کل کشور از پلیس مبارزه با مواد مخدر به تشریح آخرین اقدامات و دستاوردهای حاصله پلیس در حوزه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر پرداخت و خاطرنشان کرد: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری، تأکیدات فرمانده کل انتظامی کشور و نیز مطالبات به حق شهروندان، مقابله بی امان و خستگی ناپذیر با قاچاق مواد مخدر، خرده فروشان مواد مخدر و نیز معتادان متجاهر در راًس امور و مأموریت‌های اولویت دار پلیس در سال جدید قرار گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در بخش دیگری از سخنان به ارتباط برخی جرایم با مواد مخدر از جمله سرقت‌های خرد که از دغدغه‌های شهروندان است اشاره کرد و گفت: برابر آمار موجود بیش از ۵۰ درصد مجرمانی که در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذرانند به نوعی با مسئله اعتیاد و مواد مخدر در ارتباط هستند؛ پلیس مصمم است با رویکردی جهادی و هم افزایی با سایر دستگاه‌های متولی از جمله دادستانی کشور پاسخگوی مطالبات به حق شهروندان در این زمینه باشد.

وی در خاتمه ضمن تاکید بر ضرورت ارتقا سطح تعاملات فی ما بین در مقابله اثر بخش تر با این بلای شوم اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌های بیش از پیش دادستانی کل کشور از مأموریت‌های پلیس شاهد مقابله قاطعانه تر با پدیده شوم مواد مخدر باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095006

مهمترین اخبار ایران و جهان: