نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 19:10

تشدید نظارت‌های جاده‌ای در طرح نوروزی ۱۴۰۲

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با تمهیداتی که برای کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی انجام شده، دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی در راستای کاهش تلفات جاده‌ای، همه توان و ظرفیت خود را به کار خواهند گرفت تا هموطنان سفری ایمن را در نوروز ۱۴۰۲ تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسعود قاسمی، رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی همواره مورد توجه است، اظهار کرد: با تشدید نظارت‌ها این مهم عملی خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: در طول سال با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیون تومانی در راستای ایمنی جاده‌های سعی شده است که کاهش تصادفات و ایمنی راه‌های استان را برقرار شود و با بررسی و کنترل روزانه نیز در صورت وجود موانع و مشکلات پیگیری‌ها با جدیت صورت می‌گیرد.
.
وی با تشریح اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی سفر در محورهای استان گفت: در این راستا ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی، بیش از ۱۰۲ کیلومتر بلوک مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین، ایجاد ۱۱ نقطه روشنایی، نصب بیش از ۱۴ هزار عدد انواع تابلوهای اخطاری و انتظامی و مسیرنما و ۱۵۰ کیلومتر روشنایی در محورهای استان کار شده تا ایمنی سفر افزایش یابد.

قاسمی یکی از راه‌های کنترل و افزایش ایمنی را تشدید نظارت در تردد برون شهری اعلام و تصریح کرد: همزمان با آغاز اجرای طرح نوروزی، راهداران استان به صورت مستمر و مداوم می‌توانند رفتارهای ترافیکی مردم را کنترل کنند

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با تشریح برنامه‌های عملیاتی در راه‌های استان تاکید کرد: این اداره کل با استفاده از ظرفیت مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی (غزال، پاسارگاد، راهدارخانه‌ آفتاب) با اجرای برنامه‌های متنوع در این مجتمع‌ها با کاهش استرس و خستگی ناشی از سفر و افزایش تمرکز رانندگان و به طبع آن بهبود ایمنی درصدد کاهش حوادث، سوانح ترافیکی و جانباختگان است و از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: امسال با استقرار شبانه‌روزی ماشین‌آلات راهداری در راهدارخانه(عدل)، امداد رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

قاسمی با عنوان این مطلب که اقدامات ایمنی راه‌ها در طول سال انجام می‌گیرد، ادامه داد: با تمهیداتی که برای کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی انجام شده، دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی در راستای کاهش تلفات جاده‌ای، همه توان و ظرفیت خود را به کار خواهند گرفت تا هموطنان سفری ایمن را در نوروز ۱۴۰۲ تجربه کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095306

مهمترین اخبار ایران و جهان: