نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 05:35

کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

آمریکا بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به اوکراین خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز روز پنجشنبه به نقل از منابع خود نوشت: انتظار می‌رود دولت آمریکا بسته کمک نظامی دیگری به اوکراین را به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در روز جمعه اعلام کند.

گفته شده این بسته عمدتاً شامل مهمات، به ویژه راکت‌های هیمراس HIMARS و گلوله‌های مخصوص خودروهای شلیک برادلی (BDV) خواهد بود. به گفته منابع اگاه، آمریکا همچنین قصد دارد تانک‌های پل گذاری را به اوکراین ارسال کند.

به گفته پنتاگون، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ایالات متحده ۳۲ میلیارد دلار کمک نظامی به کیف ارسال کرده است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سایر مقامات بارها در مورد تهدیدات احتمالی گسترش تسلیحات غرب از اوکراین به مناطق دیگر هشدار داده‌اند. به گفته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، نظامی کردن اوکراین توسط غرب یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان است.

روز گذشته همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از مسکو می‌خواهد به تمدید توافق غلات متعهد باشد.

وزیر خارجه آمریکا، بدون اشاره به بدعهدی طرف غربی در خصوص توافق غلات، گفت که توافقنامه صادرات غلات از دریای سیاه باید با هدف پاسخگویی به افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، تمدید شود. بلینکن مدعی شد که آمریکا در دفاع از خود در کنار اوکراین ایستاده است و اگر پوتین اراده کند، جنگ می‌تواند همین فردا پایان یابد.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که همزمان با پیشروی نیروهای این کشور در محورهای مختلف، بیش از ۶۴۰ سرباز اوکراینی کشته و دو جنگنده، یک بالگرد و ۱۴ پهپاد این کشور در محورهای مختلف سرنگون شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069206

مهمترین اخبار ایران و جهان: