نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 16:49

ادارات دولتی از بروز شکایات پیشگیری کنند

بندرعباس - رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ادارات دولتی از بروز شکایات پیشگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری بیان داشت: اجرای احکام دیوان عدالت اداری به سرعت انجام می‌شود و نزدیک به ۹۰ درصد آرائی که در دیوان عدالت اداری صادر شده است به اجرای احکام وارد نمی شود.

وی توضیح داد: این بدان معناست که به محض صدور رای توسط شعب تجدید نظر دیوان و قطعی شدن آن، رأی به دستگاه مربوطه منعکس و در یک بازه زمانی کوتاه اجرا می شود.

حجت الاسلام مظفری یادآور شد: تنها حدود ۱۰ درصد از آرای صادره در دیوان عدالت اداری به لحاظ مشکلاتی که دستگاه های اجرایی بیان می کنند به ناچار به اجرای احکام ارسال می‌شود و به تناوب مورد پیگیری برای اجرا قرار می گیرد.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با اشاره به اینکه اجرای برخی از احکام نیازمند تأمین منابع مالی، اصلاح ساختار تشکیلاتی و رفع برخی معذوریت ها و محدودیت های قانونی است، تصریح کرد: اگر عذر دستگاه مربوطه قانونی باشد به آن دستگاه مهلت داده می‌شود که زمینه اجرای رأی دیوان عدالت اداری را فراهم کند و در غیر اینصورت دیوان از ظرفیت قانونی برای برخورد با دستگاه هایی که استنکاف کرده اند برای اجرای احکام اقدام می کند.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به سفر خود به هرمزگان خاطرنشان کرد: در این سفر سه نشست جداگانه با دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادهای عمومی خواهیم داشت و نکاتی را در خصوص نحوه حکمرانی صحیح با توجه به مقررات و قوانین و آیین‌نامه‌ها مورد تأکید قرار خواهیم داد و از آنها خواهیم خواست که بر اساس موازین و آرائی که صادر شده است نسبت به سرعت بخشیدن به حقوق افراد اقدام کنند.

حجت الاسلام مظفری در اولین برنامه سفر خود به هرمزگان با ۱۷۳ نفر از مراجعان با دستگاه قضایی استان ملاقات مردمی داشت.

این دیدارها در ۲ بخش بود که در بخش نخست مربوطبه حوزه امور اداری و استخدامی و بخش دوم مربوط به حوزه اقتصادی، مالیاتی، گمرکی و ساخت و ساز بود که برای برخی از پرونده های مورد اعتراض دستور بررسی مجدد صادر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066550

مهمترین اخبار ایران و جهان: