نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 22:52

قول استاندار خراسان رضوی برای پیگیری سفر کربلا برای یکی از جانبازان اتباع

استاندار خراسان رضوی قول مساعدت برای پیگیری سفر زیارتی کربلای معلی را برای یکی از جانبازان اتباع خارجی داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری در نشستی با حضور جمعی از جانبازان استان به مناسبت روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) با قول مساعدت برای پیگیری سفر زیارتی کربلای معلی یکی از جانبازان اتباع خارجی، اظهار کرد: به‌پاس زحمات شما و به دلیل مشکلات موجود، شخصاً این موضوع را پیگیری می‌کنم و حتی با وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفت‌وگو خواهم کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این مسیر، داشتن صبر و روحیه استقامت برای تحقق اهداف نظام اسلامی نیاز لازمه کار است و از اینکه شما در بخش‌های مختلف در حال انجام‌وظیفه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید مورد قدردانی و افتخار است.

وی اظهار کرد: بصیرت افزایی خانواده ایثارگران باید موردتوجه قرار گیرد و این مجموعه نباید احساس رهاشدگی و بی‌توجهی داشته باشد، بر همین اساس نیاز به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و نظام باید به‌خوبی صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم موضوع اشتغال‌زایی فرزندان خانواده ایثارگران به خود این جامعه واگذار شود زیرا این توانایی و ظرفیت در درون خانواده ایثارگران وجود دارد.

وی تأکید کرد: برخی موضوعات مطرح‌شده در نشست‌ها نیاز به منابع مالی ندارد بلکه با یک گفت‌وگوی ساده می‌توان مسائل بسیاری را حل کرد و برخی مسائل فرهنگی نیز در این جایگاه قرار دارد، زیرا ما و شما در یک جبهه قرار داریم ولی ممکن است در نحوه اجرا دچار سوءتفاهم‌های شویم.

در این نشست که جمعی از جانبازان زمان انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم نیز حضور داشتند، این جانباز با اشاره به سابقه حضور خود از سال ۱۳۶۴ و در جبهه‌های دفاع مقدس افزود: با نگاه اعتقادی در جبهه‌های مختلف در زمان دفاع مقدس حضور پیدا کردم ولی متأسفانه هیچ مدرکی برای سفر به عتبات عالیات ندارم.

وی اظهار کرد: مسئولان امر در خصوص اتباع خارجی قول‌های مساعدی داده‌اند و قرار بر این است، استعلام‌های موردنیاز برای خدمت‌رسانی به این قشر از جامعه، در کمترین زمان ممکن اعلام شود زیرا ما و شما دارای مرز عقیدتی یکسانی هستیم که به‌واسطه دین اسلام ایجادشده است و به آن افتخار می‌کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امید دارم که جانبازان در ادامه مسیر سخت و دشوار خود پس از دوران جنگ و در دفاع از دستاوردهای و ارزش‌های انقلاب اسلامی موفق باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057306

مهمترین اخبار ایران و جهان: