نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 12:15

مسیر نخبه پروری برای نسل آینده از دل تکریم شخصیت های بزرگ می گذرد

رشت - رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر تکریم و بزرگداشت شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی گفت: مسیر نخبه پروری و الگوسازی برای نسل بعد از دل همایش‌های تکریم شخصیت‌های بزرگ می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید نجفی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی تکریم و الگوسازی زنده یاد «ابوالفضل درویزه» در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: «استاد درویزه» از شخصیت‌های در تراز انقلاب اسلامی بود و شخصیت پردازی این افراد باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی ادامه داد: استاد «درویزه» در دوران حیاتش منشأ خیر و برکت برای استان گیلان و جامعه دانشگاهی بود و سال‌ها در عرصه صادقانه کوشید.

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر تکریم و بزرگداشت شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی بیان کرد: مسیر نخبه پروری و الگوسازی برای نسل بعد از دل همایش‌های تکریم شخصیت‌های بزرگ می‌گذرد.

نجفی با بیان اینکه آینده به وجود تجارب و اندوخته‌های بزرگانی چون زنده یاد «ابوالفضل درویزه» نیاز مبرم دارد، اضافه کرد: بهره گیری از اندوخته‌های ارزشمند اساتید، نخبگان و بزرگان راه رسیدن به تعالی را هموار می‌کند.

گفتنی است؛ پروفسور «ابوالفضل درویزه» یکی از چهره‌های برجسته علمی استان و عضو هیئت علمی بازنشسته گروه مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان بود که در سن ۶۴ سالگی بر اثر بیماری از دنیا رفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050250

مهمترین اخبار ایران و جهان: