نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 14:33

رئیس جمهور به کاروان‌های راهیان نور پیوست

رئیس جمهور امروز در ادامه سفر به استان خوزستان، در محل یادمان دفاع مقدس کربلای چهار حاضر شد و به شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابادان آیت الله رئیسی پس از سخنرانی در آیین افتتاح پتروپالایشگاه آبادان به یادمان شهدای علقمه رفت و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای والا مقام ایران اسلامی بویژه شهدای غواص با جمعی از زائران گفتگو و دیدار کرد. 

وی همچنین نماز ظهر را در جمع کاروان های راهیان نور در میعادگاه علقمه اقامه کرد. 

رئیس جمهور امروز صبح همزمان با روز «ملی شدن صنعت نفت»، به منظور افتتاح رسمی بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی در منطقه خاورمیانه، وارد آبادان شده بود.

پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت ایران را تامین می‌کند.

با افتتاح و بهره‌برداری از این واحد صنعتی تمام ایرانی ۳۰ درصد بنزین با کیفیت بالای کشور در آبادان تولید و تامین خواهد شد.

فاز ۲ پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز تعریف شده است که با بهره‌برداری نهایی از آن این پالایشگاه جوانتر و توان تولید آن نیز افزایش خواهد یافت.

طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری و با تکیه بر توان داخلی هم‌اکنون در مرحله بهره برداری قرار داد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1101806

مهمترین اخبار ایران و جهان: