نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 16:05

قداست شهادت پایان ندارد

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به جایگاه شهدا، گفت: ارزش و قداست شهادت پایان ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی، ظهر دوشنبه در جلسه گرامیداشت شهدا اظهار کرد: یکی از چیزهایی که ارزش و قداست آن پایان ندارد، ایثار و شهادت است و اجر و قرب فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه دنیا محل خدمت و بندگی و عرضه خدمات است، ابراز کرد: پیغمبر (ص) فرمود بالاتر از هر خوبی قابل تصور است اما هیچ کمالی به پای شهادت نمی‌رسد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهدا هم مراتبی دارند و برخی ظهور و بروز دارد و برخی نزد پروردگار است، بیان کرد: شهدا گاهی برای دفاع از جان و مال مبارزه می‌کنند و گاهی برای دفاع از آرمان و استقلال از جان خود می‌گذرند.

وی یادآور شد: قرآن می‌فرماید شهدا آنقدر مسرور هستند و تعابیر مختلفی در این خصوص مطرح شده است و حتی پیش از قیامت و در عالم برزخ نیز حالت مسروری برای شهدا وجود دارد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: درک مرحله بعد از مرگ عوالمی متفاوت از عوالم دنیا دارد اما شهدا آنقدر حال خوبی دارند که به خطاب به مردم دنیا می‌گویند کاش بودید و این شرایط را درک می‌کردید.

وی با اشاره به اینکه نوع شفاعت شهدا با شفاعت پیغمبر (ص) و اهل‌بیت (ع) متفاوت است، اضافه کرد: زنجان شهدای سرآمدی را تقدیم انقلاب کرده است و شهید هادی طارمی از همراهان شهید سلیمانی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: امنیت کنونی کشور مرهون جانفشانی و از گذشتگی‌های رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس است و مسوولان باید خدمتگزار مردم باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090806

مهمترین اخبار ایران و جهان: