نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 13:34

باران آخرین روزهای زمستانی در کرمانشاه

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: آسمان استان از بامداد امروز میزبان باران بوده به طوری که بیشتر مناطق استان با باران طراوت خاصی به خود گرفته است.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با ارائه آماری از بارش ثبت شده از بامداد امروز تا ساعات ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز، اظهار کرد: بیشترین میزان بارش به ترتیب از شهرستان‌های صحنه به میزان ۱۹.۵ میلی‌متر، اسلام‌آباد غرب ۱۱.۲،کنگاور ۱۰ میلی‌متر و هرسین ۸.۶ میلی‌متر گزارش شده است.

وی میزان بارش در شهر کرمانشاه را ۵.۷ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: امواج ناپایدار طی امروز (دوشنبه) و نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته، علاوه بر کاهش دمای روزانه و افزایش نسبی دمای شبانه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان می‌شوند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بارش که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در نیمه غربی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ ممکن است در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و رگبار تگرگ نیز همراه شود.

وی اضافه کرد: در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده، به استثنای افزایش نسبی دمای روزانه، ابرناکی قسمتی تا نیمی از آسمان و در بعضی ساعات وزش باد پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090494

مهمترین اخبار ایران و جهان: