نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 21:33

دانش آموزی گنبدی در مسابقات علمی آموزشی نادکو رتبه دوم را کسب کرد

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: بیست و ششمین دوره مسابقات علمی آموزشی (نادکو) دانشگاه صنعتی شریف روز جمعه ۱۹ اسفندماه امسال برگزار و دانش آموز گنبدی رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس عبدالقادر ظفر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و ششمین مسابقات علمی آموزشی، نوآوری و ابتکاری دانش آموزی (نادکو) دانشگاه صنعتی شریف روز جمعه 19 اسفندماه امسال با حضور هزار دانش آموزی در مقاطع مختلف تحصیلی از سراسر کشور با هدف ایجاد نواوری و بروز فرصت خلاقیت در دانش آموزان در این دانشگاه برگزار شد.

وی تصریح کرد: این مسابقات در رشته های مختلف مانند رباتیک بازو، فرهنگ ترافیک، آتش نشانی، رالی، ماز، میکرومارس، چرتکه، اسکراچ و غیره برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دانش آموز محسن قربانپور ۱۰ ساله با رقابت در مسابقات رشته رباتیک و آتش نشانی از گنبدکاووس موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.
وی ادامه داد: ماه گذشته این دوره مسابقات در سطح استانی نیز در گرگان برگزار شد که قربانپور موفق به کسب رتبه برتر استانی شد و به مسابقات کشوری راه یافت.

ظفر گفت: این مسابقات یک رویداد آموزشی علمی بوده که دانش آموزان در قالب یک مسابقه به تمرین خوداتکایی و اعتماد به نفس می پردازند.

به گزارش خبرنگار فارس، این مسابقات هر سال توسط دانشگاه صنعتی شریف با هدف ایجاد خودباوری، اعتماد به نفس، تقویت هویت علمی و فرهنگی دانش آموزان با تاکید بر نیازسنجی و توانمندی های علمی و عملی دانش آموزان برگزار می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091350

مهمترین اخبار ایران و جهان: