نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 20:45

موضوع جوانی جمعیت در شبکه بانکی و بعنوان یک فرهنگ دنبال شود

اصفهان- استاندار اصفهان، عملکرد بانک‌های استان در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را خوب ارزیابی کرد و گفت: موضوع جوانی جمعیت باید به صورت جدی در شبکه بانکی و بعنوان یک فرهنگ دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری مهر از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ضمن قدردانی از رویکرد بانک‌های استان، اظهار داشت: در جداول و نمودارهایی که در نشست ارائه شد؛ عملکرد مثبت شبکه بانکی استان محسوس است.

وی ادامه داد: در بانک‌های استان روند حرکت نسبت به مصارف و منابع و سایر مشخصه‌هایی که در تسهیلات و پشتیبانی‌های مختلف نشان داده می‌شود، رو به رشد است.
مرتضوی افزود: انتظار این است که بانک‌های دولتی و خصوصی متناسب با سیاست‌های عمومی دولت و ابلاغیه‌هایی که مجموعه حوزه اقتصادی دولت انجام می‌دهند، واکنش و همراهی مناسب‌تری داشته باشند تا بخش‌هایی که عملکرد ضعیف‌تری دارند تقویت شوند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در استان بنگاه‌های اقتصادی فراوانی داریم و معیشت بخش قابل توجهی از مردم به فعالیت آنها گره خورده است از این رو ضروری است با حمایت و پشتیبانی زمینه فعالیت فعالان اقتصادی استان فراهم شود.

مرتضوی با بیان اینکه در بحث تسهیلات ازدواج و فرزند آوری عملکرد بانک‌ها نسبتاً خوب بوده، اظهار کرد: این موضوع یکی از سیاست‌های زمین مانده است و باید هر کمکی که در این بخش می‌توانیم انجام دهیم تا این سیاست به صورت مقتضی در جامعه انجام شود.

وی اضافه کرد: عملکرد بخش‌هایی که اکنون در قالب تسهیلات یا حمایت‌های جانبی توسط دولت یا قانون جوانی جمعیت تعریف می‌شود، می‌تواند آن را به یک فرصت تبدیل کند که بخشی از آن مربوط به بانک‌ها و تسهیلات است.

مرتضوی اضافه کرد: موضوع جوانی جمعیت باید به صورت جدی در شبکه بانکی و به طور کلی بعنوان یک فرهنگ دنبال شود و اگر غفلت کنیم، مهمترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی که نیروی انسانی است؛ از دستمان خارج می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: نباید بگذاریم که مسائل بانکی فعالان اقتصادی به ستاد تسهیل استان، هیئت خبرگان بانکی و حوزه قضائی برسد. همه مدیران و مسئولان استان موظف هستند به میزان توانمندی خود گره گشایی کنند تا چرخ تولید و توسعه روان تر بچرخد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059594

مهمترین اخبار ایران و جهان: