نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 09:43

تمامی ظرفیت‌ها وامکانات برای کاهش تصادفات نوروزی به کار گرفته شود

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداران و مدیران از تمام ظرفیت های استان و شهرستان ها حوزه برای کاهش تصادفات نوروزی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت یکشنبه شب در جلسه مشترک شورای راهبری تصادفات و خدمات سفر در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در روز گذشته وزیر کشور به تمامی استانداران سطح کشور نامه‌ای مبنی بر اینکه مسئولیت اصلی راهبری تصادفات و کاهش تلفات به عهده شخص استاندار است، ابلاغ کرده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس مسئولیت اصلی راهبری تصادفات و کاهش تلفات در سطح شهرستان‌های استان خراسان جنوبی بر عهده شخص فرمانداران است لذا نباید به سادگی از این موضوع گذشت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای هر یک فوتی در جاده‌های استان یک نمره منفی برای فرمانداران لحاظ خواهد شد، افزود: فرمانداران باید از تمام ظرفیت شهرستان حوزه خودشان استفاده و هر کجا نقطه کوری وجود دارد را کنترل و مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ موضوعی مهم‌تر از راهبری تصادفات ترافیکی و جلسه ستاد اجرایی و خدمات سفرهای نوروزی در استان نیست، گفت: در مرکز کشور ارزیابی نسبت به استان‌ها انجام می‌شود که امیدواریم با تلاش و همکاری دستگاه‌های مربوطه استان خراسان جنوبی از آن سربلند بیرون آید.

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی نیز استانداری ارزیابی نسبت به دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران یازده گانه انجام خواهد داد.

قناعت با بیان اینکه طی سه روز گذشته ۱۷ درصد افزایش مسافرت‌ها در سطح کشور را داشته‌ایم، عنوان کرد: بیشترین خروجی از استان‌های تهران و البرز و بیشترین ورودی به استان‌های مازندران، مرکزی، گیلان و همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه طی سه روز ابتدایی طرح نوروزی ۱۲۵ نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند، افزود: همچنین یک هزار و ۸۸۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی آمار ۱۰ ماهه سال جاری تعداد متوفیان جاده‌ای در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، افزود: در طرح نوروزی امسال نیز بیشترین تعداد فوتی‌ها مربوط به استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه در خصوص اجرای تغییراتی در آیتم‌های افزایش تلفات در جاده‌های سطح کشور باید نامه‌ای برای وزارت کشور و وزارت راه ارائه شود، گفت: تمامی دستگاه‌های مربوطه و فرمانداران باید به صورت جدی در نوروز ۱۴۰۲ پای کار باشند تا تعداد تلفات جاده‌ای استان به حداقل و صفر برسد.

وی با اشاره به عوامل اصلی حوادث در جاده‌های سطح کشور، عنوان کرد: عدم توانایی و کنترل خودرو بر اثر خستگی و خواب آلودگی، اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف و سرعت غیر مجاز از اصلی ترین عوامل تصادفات اعلام شده است.

وی ادامه داد: قطعاً با ایجاد و راه اندازی استراحت گاه‌های موقت از جمله سیاه چادرهای هلال احمر بسیاری از حوادث قابل مدیریت است.

قناعت بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی آمار تلفات برون شهری استان ۶ و درون شهری یک نفر بوده لذا باید بسیج شویم که این آمار افزایش پیدا نکند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مربوط خدمات نوروزی، گفت: سه جلسه با عنوان روشنایی میدان شهرستان‌های طبس، قاین و درمیان، بازگشایی اماکن تاریخی و تصمیم‌گیری جهت ۱۸ نقطه حادثه خیز استان برگزار خواهد شد و انتظار داریم تمامی دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند و حتماً نتیجه مطلوب ارائه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101394

مهمترین اخبار ایران و جهان: