نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 16:00

رئیس‌ سازمان اوقاف: 5 هزار مگابایت انرژی خورشیدی در ۲۰۰ بقعه کشور تولید می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بهره‌وری بیشتر از بقاع را در دستور کار داریم، گفت: یکی از نمودهای بارگذاری اقتصادی در بقاع، تولید انرژی خورشیدی به میزان 5 هزار مگابایت در نزدیک به ۲۰۰ بقعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‌الاسلام‌ مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز در همایش مبلغان و سرگروه‌های تبلیغی و مدیران بقاع متبرکه شاخص که به صورت ویدیو کنفرانس در امامزاده عبدالله(ع) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: نور ولایت را از منشأ آن باید دریافت کرد که در دنیا منشأ نور، اولیاء دین هستند و در هجرت دوم اهل بیت(ع) به سرزمین ایران، پرچم‌های منور اولیاء الله را در جای جای این کشور مشاهده می‌کنید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بقاع متبرکه گفت: از تمامی مدیران خدمتگزاری که وظیفه‌مند مسئولیت مدیریت را در بقاع پذیرفتند و کار فرهنگ عمومی و فرهنگ اسلامی را اجرایی می‌کنند تقدیر می‌کنم زیرا آمارها نشان می‌دهد که در جای جای کشور در حال پیشرفت و توسعه هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی و اجتماعی شود افزود: مسئولیتی که در اختیار سازمان اوقاف است ظرفیت بی‌نظیری است و با طراحی وسیع این رشته را ادامه می‌دهیم و مسیر خدمت‌رسانی در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی بقاع تصریح کرد: فعالیت اجتماعی بقاع در زمینه خدمت‌رسانی به محرومین بسیار حائز اهمیت است که در حقیقت کمک می‌کند تا بقاع ملجاء و پناه محرومان باشد.

حجت‌الاسلام‌ خاموشی بیان کرد: نوع دیگری از خدمات اجتماعی فعالیت اجتماعی دینی است که در این راستا سفارش شده هیئات شاخص را در بقاع دعوت و به کار گرفته شوند و این مکان‌های مقدس مملو از افرادی باشد که به استقبال مناسبت‌های دینی می‌روند.

وی با اشاره به تأثیر بسزای‌ ظرفیت‌های محیطی تأکید کرد: در حال حاضر تأثیر رسانه‌ها به خوبی مشخص شده اما در زمینه تبلیغات محیطی عملکرد قابل قبولی نداشتیم و این اقدام کاهش یافته است در صورتی که تبلیغات محیطی در وضعیت جامعه بسیار مؤثر است اما در کشور ما رها شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در سال پیش رو از کلیه بقاع متبرکه انتظار داریم که طرح و برنامه‌های خود را ارائه دهند و حتی میزان اعتبار موجودی و کمبودها را در سطح توقع منطقه بیان کنند.

وی با اشاره به کارکردهای مختلف بقاع گفت: با مدیران توانمندی که در بقاع مشغول خدمات رسانی هستند می‌توانیم خدمات گوناگونی را به مسافران نوروزی نیز ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه رسیدگی به رقبات و بهره‌وری بیشتر در دستور کار قرار دارد افزود: احیاء رقبات پشتیبان امامزاده یکی از اقدامات مهم و اثرگذار است که باید مورد بارگذاری تجاری، اقتصادی و غیره قرار بگیرد و یکی از نمودهای بارگذاری اقتصادی تولید انرژی خورشیدی به میزان 5 هزار مگابایت در نزدیک به ۲۰۰ بقعه است.

وی ادامه داد: احیاء امام‌زاده‌ها و بقاع برای ایجاد رغبت در مردم است و در این راستا شاهد رسیدگی به بقاع هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به پیشرفت انقلاب خاطرنشان کرد: جریان اقتصادی ایران رشد و تحول خواهد داشت زیرا زمانی ما برای پیشرفت نیاز به بیگانگان داشتیم و امروز به‌واسطه رشد غیرقابل‌تصور از دخالت‌ها در امر تولید بیزار هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1092806

مهمترین اخبار ایران و جهان: