نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 21:24

شهرداری‌ اراک در سال جدید پروژه‌های پیشران تعریف کند

اراک- استاندار مرکزی گفت: در سال جدید شهرداری‌ اراک پروژه‌های پیشران تعریف کند و باید این روند شتاب بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه عصر پنج شنبه به مناسبت روز شهرداری‌ها در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی اراک اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال گذشته و در اولین دیدار با هیئت دولت مهمترین سرمایه دولت را اعتماد و امید مردم را عنوان و اشاره کردند که این سرمایه مهم آسیب دیده و بایستی ترمیم شود و همچنین در جلسه‌ای که اوایل سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور و خادمین دولت با رهبر معظم انقلاب داشتند اشاره کردند که بزرگترین پروژه دولت به تعبیر بنده از میان بالغ بر ۸۰ هزار طرح و پروژه نیمه کاره، ترمیم امید و اعتماد مردم است.

استاندار مرکزی افزود: تبعا یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین سطح مواجهه با مردم را دارد و با اقشار و آحاد مردم مرتبط هستند شهرداری‌ها بوده که در اجرای این دغدغه مقام معظم رهبری هم نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها نقش با اهمیتی در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی برعهده دارند، ادامه داد: باید تلاش کنیم در فرصت‌های باقی مانده از عمر خدمتی در راستای اجرای رسالت‌ها و مسئولیت‌های خود تلاش جهادی داشته باشیم و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم چراکه فرصت‌ها زودگذر هستند.

مخلص الائمه اضافه کرد: مردم کماکان نیازمند توجه جدی به خواسته‌های خود هستند و باید همه توان برای کسب و افزایش رضایتمندی گذاشته شود و در این مسیر می‌توان روش‌ها و اقدامات مختلفی پیش گرفت و باید با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: در دیدار دولت با مقام معظم رهبری ایشان آن چیزی را که موجب ضربه زدن به اعتماد مردم می‌شود را فاصله میان وعده و عمل عنوان کردند و لذا آنچه که مردم متوقع هستند اگر محقق نشود منجر به نارضایتی و آسیب به اعتماد عمومی خواهد شد و البته ما بین امید و اعتماد تفاوت قائل هستیم چراکه ممکن است در جایی مردم اعتماد کنند اما امید نداشته باشند و لذا باید هردوی این مهم را تأمین کنیم.

استاندار مرکزی تأکید کرد: در بستر اعتماد پیشرفت، همراهی و مشارکت شکل می‌گیرد و قطعاً برکات زیادی برای کشور و نظام اسلامی خواهد داشت و می‌تواند اهداف را محقق کند.

شهرداری‌ها در خط مقدم جلب اعتماد و امید مردم هستند

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در خط مقدم جلب اعتماد و امید مردم هستند، گفت: البته شهرداری اراک با وضعیت منحصر به فردی که استان مرکزی دارد نیمی از جمعیت استان را پوشش می‌دهند و جایگاه ویژه ای در اعتماد سازی و امید مردم دارد لذا باید پیشران توسعه، پیشرفت و تحولات شهری باشد.

مخلص الائمه افزود: همانگونه که ما در برخی از موضوعات به شهرداری‌های بزرگ‌تر نگاه می‌کنند در استان هم نگاه سایر شهرداری‌ها به اراک است و لذا باید پیشران حرکت باشد و انتظار زیادی از آن وجود دارد.

وی با تقدیر از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره اخیر بیان کرد: البته اقدامات خوبی در این دوره از شورا و شهرداری اراک انجام شده و البته کارهای انجام نشده در بخش‌های مختلف و همه دستگاه‌ها زیاد است و راه نرفته بسیار وجود دارد و باید همه با هم این مسیر را با قوت طی کنیم.

استاندار مرکزی افزود: مقام معظم رهبری ۱۰ سال عقب افتادگی در حوزه اقتصادی را عنوان کردند و طبیعتاً این عقب ماندگی تأثیر خود را در حوزه‌های دیگر خواهد گذاشت و به ویژه در بخش فرهنگی این عقب ماندگی به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها را بیان کردند و فرمودند که این فاصله وجدان‌های آرمان‌خواه را آزار داده و می‌دهد و این فاصله طی شدنی است و تجربه ۴۴ ساله انقلاب اسلامی نشان داده جوانان غیرتمند می‌توانند این فاصله‌ها را طی کنند.

در سال جدید شهرداری اراک پروژه‌های پیشران تعریف کند

مخلص الائمه با اشاره به اینکه در سال جدید شهرداری اراک پروژه‌های پیشران تعریف کند و باید این روند شتاب بگیرد، گفت: در مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی آمادگی همکاری با شهرداری‌ها بارها اعلام و در عمل هم ثابت شده در کنار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هستیم که در انجام کارها موفق‌تر عمل کنند.

وی افزود: شهرداری اراک اقدامات زیادی انجام داده و یا شروع کرده که برخی از آنها باید شتاب بیشتری پیدا کند. برخی پروژه‌ها مانند طرح ۲۴ متری به تازگی در اراک شروع شده و باید شتاب بیشتری پیدا کند و یک کارگروه ویژه در این خصوص ایجاد شود که تمرکز تنها بر اجرای این طرح باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای اعتبارات شهرداری‌ها این نگرانی وجود دارد که در حساب‌ها رسوب پیدا می‌کند و باید تلاش جدی شود از تضییع بیت‌المال خودداری شود و با توجه به افزایش قیمت‌ها، اگر پول‌ها به موقع هزینه نشود، ارزش آن از دست می‌رود.

جذب پروژه گردشگری باید با جدیت دنبال شود

وی با بیان اینکه اقدامات شورای شهر و شهرداری اراک در منطقه گردشگری گردو قابل تقدیر است، گفت: جذب پروژه گردشگری باید با جدیت دنبال شود زیرا جای این مهم هنوز در استان خالی است.

مخلص الائمه افزود: اگر بخواهیم توفیقی داشته باشیم باید برخی از موضوعات به گفتمان تبدیل شود و اگر گفتمان خدمت، گفتمان دولت و نظام است، باید همه در این مسیر حرکت کنند و آن را تقویت کنند.

وی تأکید کرد: گفتمان مسئله محور و نتیجه‌گرا در استان مرکزی، گفتمان اصلی نظام اداری است و موفقیت‌های نسبی خوبی در این زمینه داشتیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شهرداری اراک باید روزهای جهادی ایجاد کند و محله‌ها و منطقه‌هایی که بیشتر درگیر هستند مورد توجه باشد، گفت: در این روزها بخش زیادی از توان برای انجام کارهای ویژه اختصاص داده شود تا همه قول‌ها محقق شود و همه دستگاه‌ها باید به کمک بیایند.

اعتماد مردم در عمل به وعده‌ها است

وی خاطر نشان کرد: سعی شود قول‌هایی که داده می‌شود عملیاتی شود، اگر توان آن نیست، قولی به مردم داده نشود و ابزار و تجهیزات شهرداری کم نیست و باید بهترین بهره‌گیری صورت گیرد و اعتماد مردم در عمل به وعده‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096606

مهمترین اخبار ایران و جهان: