نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 08:56

تئاتر خیابانی «اینجا مادر ایستاده» در شلمچه اجرا شد

اهواز - اجرای نمایش خیابانی «اینجا مادر ایستاده» در قالب پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور پس از یادمان‌های فتح المبین و اروند به یادمان شلمچه رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانیِ راهیان نور که از ۲۰ اسفند در یادمان فتح المبین شروع به کار کرد با اجراهای مستمر در یادمان‌ها ادامه دارد.

نمایش خیابانی «اینجا مادر ایستاده» به نویسندگی و کارگردانی حدیثه راد کاری از هنرمندان استان آذربایجان غربی پس از اجرای فراگیر در یادمان‌های فتح المبین، اروند به یادمان شلمچه رسید.

اجرای هنرمندانه نمایش خیابانی «اینجا مادر ایستاده» در مراسمِ افتتاحیه در یادمان فتح المبین در حضور کاروان‌های استان‌های همدان، اصفهان و خراسان جنوبی تصویر ساز لحظات انتظار مادران را رقم زد که بازتاب گسترده ایی در میان مخاطبان داشت.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حدیثه راد است که در کنار این بانوی هنرمند، سودا جباری نیز در نقش فرزندش بازی می‌کند. همچنین طراح صحنه و فضا را حسین سرخوش و افکت را سولماز آقانژاد بر عهده دارند.

گروه‌های منتخب حضور در پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی رهیان نور از استان‌های اصفهان، همدان، آذربایجان غربی، لرستان، تهران، فارس، ایلام، کردستان و خوزستان هستند که در یادمان‌های هویزه، دهلاویه، فتح المبین، شلمچه، یادمان اروند، نهر خین و موزه‌ی دفاع مقدس خرمشهر آثارِ نمایشی خود را اجرا خواهند کرد.

پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانیِ راهیان نور به عنوان رویداد محوری راهیان نور با دبیریِ مصطفی بوعذار، هنرمندِ خوزستانی برگزار می‌شود.

این همایش با حمایت و مشارکت ستاد مرکزی راهیان نور، معاونت امور هنری وزارت ارشاد، اداره کل هنرهای نمایشی، ستاد کنگره ملی شهدای خوزستان، استانداری خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی کشور، سپاه حضرت ولیعصر (عج) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095794

مهمترین اخبار ایران و جهان: