نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 11:15

معرفی هیات مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲

استاندار گلستان گفت: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون تا پایان فروردین ماه معرفی و منصوب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در دیدار نوروزی با نماینده ولی‌فقیه در‌ گلستان اظهار کرد: علاج بخشی خلیج گرگان دارای برنامه عملیاتی است و این برنامه به صورت دقیق در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: تصاویر هوایی به صورت کاملا مشهود عظمت تاثیرگذاری این لایروبی را مشخص می‌کند.

زنگانه با اشاره به اهمیت بخش اقتصادی و تجاری ، گفت: برای توسعه استان ۳۱ سند بخشی را آماده‌ کردیم و در بخش‌های مختلف دارای برنامه و هدف هستیم.

استاندار اضافه کرد: در راستای اجرای همین برنامه‌ها، ماندگاری مسافر در‌نوروز امسال تا امروز در استان ۱۸ درصد افزایش یافت.

زنگانه افزود: امروز عبور کامیون‌ها از مرز ترکمنستان که به صفر رسیده بود روزانه به ۱۰۰ کامیون برسد.

وی اضافه کرد: اقدامات انجام شده باعث شد صادرات غیرنفتی استان ۲۵ درصد افزایش یابد و هدفگذاری ما بر این است که این امر به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برسد.

استاندار گلستان تاکید کرد: از ابتدای ورود ما به استان تاکنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای موضوع آب هزینه کردیم و متاسفانه سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل برداشت‌های بی‌رویه به شدت در حال کاهش است.

زنگانه گفت: مجوز خرید تضمینی شیرین سازی آب دریای خزر صادر شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه هستیم و قرار شده خط انتقال از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تامین شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: با مپنا رایزنی کردیم به عنوان پیمانکار یا سرمایه‌گذار وارد پروژه شود.

زنگانه بیان کرد: پروژه منطقه آزاد اینچه برون که بر روی کاغذ بود با تلاش انجام شده به مرحله معرفی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره رسیده که تا پایان فروردین ماه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1105806

مهمترین اخبار ایران و جهان: