نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 12:52

وزیر کار: چهارمحال و بختیاری قطب دامپروری ایران است/ تأمین نیاز قابل توجه کشور با توسعه کشتارگاه جونقان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری همواره به‌عنوان قطب دامپروری کشور مطرح بوده است و این مزیت استان باید حفظ شود، گفت: کشتارگاه صنعتی جونقان در آینده نزدیک باید بتواند نیاز بخش قابل توجهی از کشور را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید صولت مرتضوی صبح امروز در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی جونقان گفت: طرح به‌روزرسانی و به ظرفیت اسمی رساندن این کشتارگاه از مصوبات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی با هدایت استانداری به این موضوع ورود کرده و کشتارگاه را فعال کردند که منجر به بازگشت بخشی از کارگران به کار شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی این کشتارگاه ۲۰۰ رأس دام سنگین و ۲ هزار رأس دام سبک در روز است، بیان کرد: متاسفانه اکنون کمتر از ۲۰ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از خطوط بسته‌بندی و سردخانه این مجموعه نیز به نحو مطلوبی استفاده نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به بازدید دستگاه‌های مختلف از این کشتارگاه از جمله بنیاد مستضعفان و شرکت اتکا گفت: هلدینگ دامپروری وزارت این مجموعه را بررسی کرده و امیدواریم با ایجاد دامپروری‌های متنوع در اطراف این کشتارگاه و اجرای طرح توسعه‌ای استانداری، اتفاقات خوبی در پیش باشد.

مرتضوی اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری همواره به‌عنوان قطب دامپروری کشور مطرح بوده است و این مزیت استان باید حفظ شود.

وی افزود: کشتارگاه صنعتی جونقان در آینده نزدیک باید بتواند نیاز بخش قابل توجهی از کشور را تامین کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1105994

مهمترین اخبار ایران و جهان: