نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 09:43

اجرای مراسم استقبال از نوروز در بندر کیاشهر

آستانه اشرفیه- مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه گفت: برنامه‌های متنوع مراسم استقبال از نوروز برای نخستین بار در بندر کیاشهر برگزار شد.

غلامرضا مجرد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مراسم استقبال از نوروز برای نخستین بار در بندر کیاشهر برگزار شد که مورد استقبال کم نظیر مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بندر کیاشهر ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد، افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهر بندری در دستور کار قرار دارد و البته اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه با اشاره برنامه‌های متنوع مراسم استقبال از نوروز در بندر کیاشهر اضافه کرد: ساز و سورنای محلی، آئین نوروز خوانی، عیدی بری، هفت سین بران و اجرای نمایش‌های آئینی از جمله برنامه‌هایی که در مراسم استقبال از نوروز بندر کیاشهر اجرا شد.

مجرد با تاکید بر ترویج فرهنگ نوروز خوانی و آداب و رسوم نوروز، بیان. کرد: اشاعه فرهنگ و سنن نوروز باید مورد توجه همه قرار گیرد.

اجرای مراسم استقبال از نوروز در بندر کیاشهر

وی ادامه داد: مراسم استقبال از نوروز از آئین‌های قدیمی و اصیل استان گیلان است که اعضای گروه هنری با پوشش لباس فاخر محلی و اجرای برنامه‌های نوروزی ضمن معرفی آداب و رسوم فرهنگ غنی گیلان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان به غنی سازی اوقات مهمانان نوروزی می‌پردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1098550

مهمترین اخبار ایران و جهان: