نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 23:36

دیدار مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با خانواده شهید مدافع حرم

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با خانواده سردار شهید سید جاسم نوری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در اهواز دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در آستانه سال نو شامگاه امروز جمعه 26 اسفندماه سال 1401 با خانواده سردار شهید سید جاسم نوری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در اهواز دیدار کرد.

در این دیدار صمیمی که در منزل شهید واقع در منطقه پردیس برگزار شد، سید محمد نوری و سید روح‌الله نوری فرزندان سردار شهید سید جاسم نوری حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این دیدار صمیمی در سخنان کوتاهی بر تکریم خانواده‌های محترم شهدا تاکید کرد.

وی افزود: تکریم از خانواده شهدا وظیفه‌ای است بر دوش همگان، همه وظیفه داریم همواره یاد و خاطره شهدا را احیا کنیم، چرا که عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون ایثارها و رشادت‌های این عزیزان است.

 

سردار شهید سید جاسم نوری معروف به شیرمرد دجیل به‌عنوان آخرین فرزند خانواده سید جابر در پانزدهمین روز از اسفندماه سال 1346 در شهر حمیدیه خوزستان دیده به جهان گشود.

از ابتدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در جبهه حضور داشت و پس از حضور در عراق برای دفاع از حرمین شریفین اقدام به تشکیل لشکر حضرت عباس(ع) کرد و خدمات زیادی را انجام داد.

این دلیرمرد خوزستانی در روز پنج‌‌شنبه هفتم خردادماه سال 1394 در نزدیکی شهر الرمادی استان الانبار عراق مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان در مدینة الطب بغداد به شهادت رسید.

پس از شهادت، پیکر مطهر شهید نوری به کربلای معلا منتقل و با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان عراقی و زائران ایرانی در بین‌الحرمین تشییع شد و بعد به ایران انتقال یافت.

پیکر شهید نوری پس از انتقال به ایران در روز یکشنبه دهم خرداد سال 1394 به حمیدیه منتقل شد و مردم این دیار با او وداع کردند.

پس از آن پیکر مطهر شهید سید جاسم نوری به اهواز انتقال یافت و با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا تشییع شد و بنا به وصیتش در پایین مزار شهید مدافع حرم حبیب جنت‌‌مکان در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1098306

مهمترین اخبار ایران و جهان: