نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 12:40

مهاجرت دانش‌آموزان و آسیب‌های فرهنگی به شدت ما را تهدید می‌کند

کوثر- امام جمعه شهرستان کوثر گفت: مهاجرت دانش‌آموزان از روستاها و شهر گیوی به سایر مناطق و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به شدت این شهرستان را رنج می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عسگر بیگی صبح شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه هر کشور نیروی انسانی است و ما باید قدر این ظرفیت عظیم را در انسجام و همگرایی بیشتر بدانیم.

وی تصریح کرد: شیرازه شهرستان گیوی به خاطر ۲ موضوع در حال فروپاشی است چرا که ما با مهاجرت نیروها به ویژه نیروهای مولد و دانش‌آموزی از کوثر به سایر مناطق روبه‌رو هستیم که جمعیت این شهرستان را از ۵۹ هزار نفر در سال‌های گذشته به کمتر از ۲۲ هزار نفر رسانده است.

امام جمعه شهرستان کوثر گفت: در کنار نبود اشتغال و تولید ثروت، قصه پرغصه آموزش و پرورش نیز بر دامنه مشکلات افزوده و ما انتقال ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز را در سال‌های اخیر از این شهرستان شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام بیگی مهاجرت وحشتناک دانش‌آموزان را از مناطق روستایی به شهر و از شهر گیوی به سایر مناطق یادآور شد و افزود: این هشدار برای همه ما است تا به توسعه فضاهای آموزشی و بهبود فرآیند آموزش و پرورش باشیم تا این مهاجرت‌ها به حداقل برسد.

وی تقدیم ۱۰۲ شهید را از شهرستان کوثر برای صیانت از نظام اسلامی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار مهاجرت دانش‌آموزان و خلأ به وجود آمده در نیروی انسانی، قصه کنکور نیز به غصه دیگر اهالی افزوده و ما باید به حل مشکلات آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی توجهی جدی‌تر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بیگی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۷۰ درصد مردم این شهرستان فرهنگی و یا بازنشسته هستند و باید به ارج و قرب بیشتر آنها بها دهیم.

وی بیان کرد: ۲۳ سال است که سد گیوی در این شهرستان همچون جنازه افتاده بود که با تلاش دولت سیزدهم فرآیند احداث پایاب آن شروع شده و مردم انتظار دارند هر چه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.

حجت‌الاسلام بیگی ضرورت هوشمندسازی واحدهای آموزشی و کافی بودن فضاهای آموزشی مناسب را تا ۱۰۱ مدرسه یادآور شد و ادامه داد: کمبود نیروی انسانی تا ۸۰ نفر در آموزش و پرورش این شهرستان مشهود است و به شدت نظام تعلیم و تربیت را رنج می‌برد.

امام جمعه شهرستان کوثر ضرورت احداث خانه معلم در شأن فرهنگیان و تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی را ضروری اعلام کرد و گفت: آمادگی برای واگذاری زمین برای احداث خانه معلم وجود دارد و در کنار آن باید به احداث استخر شنا نیز در شهرستان کوثر کمر همت بست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055850

مهمترین اخبار ایران و جهان: