نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 17:56

استقرار نیرو و خودروهای آتش نشانی در ۳۰ نقطه اطراف حرم مطهر رضوی

مشهد ـ مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در ایام پایان سال و نوروز ۱۴۰۲ در ۳۰ نقطه اطراف حرم مطهر رضوی نیرو و خودروهای مجهز آتش نشانی مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مجید فرهادی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به برنامه‌های سازمان آتش نشانی در ایام پایان سال و همچنین استقبال از بهار اشاره و اظهار کرد: در ۳۰ نقطه اطراف حرم نیز نیرو و خودروهای آتش‌نشانی مستقر می‌شوند و در کنار این موضوع از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین نیز در حدود ۱۰ نقطه ثابت در ورودی‌های شهر و اماکن مختلف استقرار نیرو خواهیم داشت.

فرهادی در خصوص فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی در بافت پیرامونی حرم مطهر با توجه به تمرکز اماکن اقامتی و تجارتی گفت: اطراف حرم مطهر ۹ ایستگاه عملیاتی وجود دارد که با خودروهای سبک، موتورسیکلت و موتور چهارچرخ در کوچه‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: برای تقویت این ایستگاه‌ها امسال در نیمه اول سال قرارداد تهیه خودروی چهارچرخ دیگری بسته می‌شود و در نیمه دوم نیز ۶ دستگاه دیگر خریداری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه نوروز ۱۴۰۱ حادثه خاصی رخ نداد و برای بهار ۱۴۰۲ نیز از تمامی پارک‌ها و سوله‌های اسکان بازدید شده است.

فرهادی اظهار کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ۴ روز اول عید که اوج سفرهای نوروزی است با کمبود نیرو روبرو نیستیم و تمامی ایستگاه‌ها نیز آماده‌باش کامل هستند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ارتباط با اقدامات انجام‌شده برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال نیز خاطرنشان کرد: برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال در کنار آماده‌باش نیرو و تجهیزات مانور نیز برگزار شد و آموزش‌هایی نیز به آتش‌نشانان داوطلب در مدارس ارائه‌شده است.

وی بیان کرد: همچنین ویژه‌برنامه‌ای نیز فردا در منطقه ۳ برگزار می‌شود و درمجموع همه امکانات سازمان برای کاهش حوادث در چهارشنبه آخر سال بسیج شده‌اند. اما از شهروندان تقاضا می‌کنیم با هر ماده انفجاری شادی نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088906

مهمترین اخبار ایران و جهان: