نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 09:29

مشکل اصلی حوزه فرهنگ و هنر

امام جمعه مراغه گفت: کمبود اعتبارات مشکل عمده فعالیت‌های فرهنگی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی صبح امروز در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اظهار داشت: تصویب اعتبارناچیز برای بخش فرهنگ در مجلس و عدم تخصیص کامل آن توسط دولت موجب شده تا فعالیت‌‌های فرهنگی در جامعه دچار مشکل شود.

وی با تاکید بر اهمیت مساجد به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی دینی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش اساسی در تربیت نیروهای جوان، مومن و معتهد دارند.

پورمحمدی با اشاره به مشکلات فعالیت‌های فرهنگی از جمله کمبود اعتبار افزود: در برخی موارد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی موازی کاری می‌شود.

وی در ادامه گفت: کمبود اعتبارات فرهنگی نباید باعث ناامیدی و یاس اعضای کانون‌ها شود و کانون‌ها باید با توان مضاعف به جنگ مشکلات فرهنگی در کشور رفته و گره این مشکلات را باز کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این جلسه گفت: در این شهرستان ۵۳ کانون تاسیس شده که از این تعداد ۱۷ کانون شهری و ۳۶ کانون روستایی هستند.

احمد فیاضی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند کانون هم افزایی کارهای فرهنگی محله محور باشند.

وی گفت: انجام فعالیت‌های منسجم و تشکیلاتی با هدف‌گذاری و ایجاد ساز و کار در کانون‌ها از جمله مهم‌ترین نیازهای این حوزه به شمار می‌رود که نیازمند عزم جدی از سوی تمام مسئولان و مدیران است.

به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از فعالیت‌‍‌ها و تلاش‌های مدیران کانون‌های شهرستان تقدیر شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1089794

مهمترین اخبار ایران و جهان: