نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 14:47

۱۵ درصد از اعتبار پروژه جاده بجنورد به جنگل گلستان تخصیص یافت

بجنورد- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: برای پروژه جاده جنگل گلستان به بجنورد ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رشیدی پیش از ظهر چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از محل سفر رئیس جمهور، برای حوزه آب ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان و برای راه‌های روستایی نیز ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای پنجاه خانوار از نعمت راه آسفالت برخوردار می‌شوند، گفت: تمام تلاش ما این است که برای دور بعدی سفر رئیس جمهور به استان پروژه‌ای نیمه تمام نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این رقم برای هشت هنرستان به رقم ۸۰۰ میلیارد تومان و آب‌های مرزی سرانی و پرسه سو هم اعتبارات قابل توجهی اختصاص می‌یابد.

رشیدی در خصوص پروژه جاده جنگل گلستان به بجنورد نیز گفت: با توجه به اینکه برای این پروژه در سفر رئیس جمهور ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شده در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و ده کیلومتر از راه هم آماده آسفالت است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش این است تا ۳۲ کیلومتر راه باقی مانده از پروژه جنگل گلستان به بجنورد نیز در بازه زمانی مشخص به اتمام برسد.

رشیدی افزود: روکش آسفالت در سال جاری به ۲۰۰ کیلومتر رسیده این درحالی است که میانگین آسفالت پنج سال گذشته ۲۸ کیلومتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: مصرف آب شرب استان ۹۰ میلیون متر مکعب است که در سفر رئیس جمهور به استان برای حوزه آبیاری نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی ۲ هزار میلیارد تومان مصوب شد که امیدواریم تحول خوبی را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027794

مهمترین اخبار ایران و جهان: