نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 12:33

تکواندوکاران میانه ای یک پای ثابت مسابقات بین المللی هستند

تبریز- سرمربی تکواندو مس سونگون ورزقان با اشاره با اینکه از دیرباز شاگردانش در تیم ملی حضور داشته اند، گفت: تکواندوکاران میانه ای یک پای ثابت مسابقات بین المللی هستند.

حسن فلاحی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت تکواندوکاران میانه از تیم ملی، افزود: میر هاشم حسینی و عرفان ناظمی در مسابقات جهانی بزرگسالان انگلیس بدلیل عدم صدور ویزا از سوی کشور میزبان نتوانست در این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

سرمربی تکواندو مس سونگون ورزقان با اعلام این خبر که میرهاشم حسینی در مسابقات تکواندو مکزیک از رویارویی با حریف اسرائیلی امتناع کرد و از دور مسابقات حذف شد، یادآور شد: با اینکه عضو فیکس وزن پنجم تیم بود با عملکرد بسیار خوب خود در وزن ششم لیگ برتر تکواندو باعث قهرمانی تیم مس شد.

مربی کهنه کار میانه ای اضافه کرد: امیرمحمد بخشی دیگر تکواندوکار میانه ای تیم ملی با حذف ۲ رقیب قدر خود که یکی برخورداری صاحب مدال برنز مسابقات بین المللی بود و ۲ بر صفر شکست داد و دیگری یزدانی تکواندوکار نوظهور اصفهانی بود که عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد را ۲ بر یک مغلوب کرد.

فلاحی راد با توضیح اینکه در مسابقات گرند اسلم که در چهار وزن ۵۸، ۶۸، ۸۰ و ۸٠+ برگزار می‌شود میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی زاده و یزدانی در وزن ۸۰ کیلو روی شیهاپ چانگ خواهند رفت.

وی اذعان داشت: در مسابقات بزرگسالان جهان که اواخر اردیبهشت سال آتی در شهر باکو برگزار خواهد شد و با حمایت فدراسیون تکواندو هزینه پرواز و اقامت هر یک از تکواندوکاران در این رقابت‌ها که بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون ریال می‌باشد پرداخت خواهد شد.

فلاحی راد با بیان اینکه این رقابت‌ها یکی از مراحل انتخابی مسابقات المپیک می‌باشد، اظهار داشت: نفرات برتر اوزان مختلف در این رقابت‌ها مستقیم جواز حضور در مسابقات المپیک را کسب می‌کنند و در غیر این صورت می‌توانند از شانس سرگروهی نیز استفاده کنند.

سرمربی تیم تکواندو مس سونگون در مسابقات لیگ برتر تکواندو با اشاره به اینکه برنامه ما حضور مستمر در لیگ برتر تکواندو در ۲ رده سنی بزرگسالان و نوجوانان می‌باشد، خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری روی نوجوانان می‌توان از نفرات نخبه این رده سنی در بزرگسالان نیز بهره کافی را برد و با تلاش تکواندوکاران به اهداف باشگاه مس دست یافت.

وی با بیان این موضوع که سال قبل که قهرمان لیگ برتر شدیم بنده بنا به دلایلی مدیرفنی تیم بودم چرا که با ادغام نفرات بومی و تیم شهرداری سرمربی این تیم را پیام خانلرخانی بر عهده داشت.

فلاحی راد با اشاره به این موضوع که امسال ما فدای یک بازی معوقه شدیم، گفت: تیم تکواندو مس سونگون در یک روز سه بازی سنگین انجام داد و علی رغم مصدومیت برخی از بازیکنان مجبور به استفاده از نفرات جایگزین شدیم و با اینکه ۲ تیم را شکست دادیم در مصاف با تیم نفت ۵ بر ۳ مغلوب شدیم و در نهایت به مقام نایب قهرمانی دست یافتیم.

وی با اعلام این موضوع که به هیچ وجه چیزی از ارزش‌های بازیکنانم کم نمی‌شود، اظهار کرد: در اصل از این نتیجه راضی هم هستم چرا که ما تیم قهرمان را ۷ بر یک شکست دادیم تیمی که در چند سال اخیر چنین شکستی را متحمل نشده بود.

فلاحی راد در خصوص پاداش بازیکنان تیم افزود: طبق قول آقای رسول خطیبی مدیرعامل باشگاه مس سونگون در صورت قهرمانی ۳۰ درصد قرارداد و در در صورت نایب قهرمانی ۲۰ درصد قرارداد پرداخت می‌شد ولی تا به این لحظه هیچ پرداختی نداشتیم و قرار است در سال پیش رو این پرداخت انجام بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1085906

مهمترین اخبار ایران و جهان: