نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 10:48

آزادی ۱۰۸۸ نفر از زندان های کردستان

سنندج- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در مجموع از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان با اعمال عفو مقام معظم رهبری، هزار و ۸۸ نفر از زندان های استان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از اغتشاشات اخیر و رسیدگی دستگاه قضائی در کل کشور به اتهامات افراد دخیل در این حوادث، بین معاندین و مزدوران خارجی و افرادی که دچار شور و هیجان احساسی شدند، تفکیک صورت گرفت.

وی افزود: در حوادث چند روز اخیر هم که در مدارس ایجاد شده و دنباله شیطنت‌ها و خباثت‌های دشمنان انقلاب است، دستگاه قضائی با جدیت و قاطعیت عوامل را شناسایی کرده و به اشد نحو با متخلفین برخورد خواهد کرد و مطمئناً دسیسه‌های آنان به لطف خداوند شکست خواهد خورد.

وی تأکید کرد: عفو اخیر رهبر معظم انقلاب دو بخش داشت که یک بخش آن مربوط به متهمان و محکومان حوادث اخیر و یک بخش مربوط به سایر محکومین است.

حجت الاسلام حسینی اعلام کرد: در استان کردستان تا امروز هزار و ۲۸۲ نفر مشمول دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری شده اند که تعدادی از این افراد مربوط به اغتشاشات اخیر و تعدادی دیگر مربوط به کل محکومان و غیر از اغتشاشات است.

وی افزود: پرونده دستورالعمل عفو بسته نشده است و دستگاه قضائی استان همچنان در حال بررسی پرونده‌های مربوطه است و تا روز گذشته ۷۰۸ نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر مشمول این عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.

رئیس دستگاه قضائی استان خاطرنشان کرد: در مورد عفو سایر محکومین غیر از اغتشاشات تا روز گذشته بیش از ۵۷۴ نفر مشمول این عفو شده اند که از این تعداد ۳۸۰ نفر از زندان آزاد و ۱۹۴ نفر مشمول تخفیف مجازات شده اند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: در مجموع از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان با اعمال عفو مقام معظم رهبری هزار و ۸۸ نفر از زندان‌های استان کردستان آزاد شده اند.

وی افزود: قطعاً این عفو مشمول محکومین به جرایم مهم و خطرناک و افراد سابقه دار و مجرمینی که آزادی آنها موجب اخلال در امنیت و آسایش عمومی می‌شود، نخواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080750

مهمترین اخبار ایران و جهان: