نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 19:25

مشعل گاز ۷ روستای دماوند روشن شد

پروژه گازرسانی به هفت روستای بخش مرکزی دماوند همزمان با سالروز ولادت حضرت امام زمان (عج) با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، عصر امروز پروژه گازرسانی به روستاهای بولان، تنگه، بهر، لی‌پشت، دهنار، هویر و مومج از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند همزمان با سالروز ولادت امام زمان (عج) با حضور سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس، رضا طاهرخانی فرماندار دماوند و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه گازرسانی یکی از مطالبات دیرینه اهالی ۷ روستا بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده پروژه گازرسانی به ۷ روستا تکمیل شد و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اهالی روستاها از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

سیداحمد رسولی‌نژاد افزود: پروژه گازرسانی به روستاهای تنگه و بولان بخش مرکزی دماوند به طول شبکه‌گذاری ۱۹ هزار و ۳۰۰ متر، یک ایستگاه TBS و با ۲۰ انشعاب بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و این خط انتقال از طریق استان سمنان تامین شده است.

وی گفت: از سویی دیگر، پروژه گازرسانی به روستاهای بهر، لی‌پشت، مومج، دهنار و هویر بخش مرکزی دماوند با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و به طول ۱۱ هزار و ۱۶۰ متر خط تغذیه با فشار ۲۵۰ پوند دارای یک ایستگاه فی جی اف با ظرفیت ۲۰هزار متر مکعب بر ساعت و یک ایستگاه تقلیل فشار شبکه گذاری به طول ۱۶ هزار و ۷۰۰ متر با فشار ۶۰ پوند افتتاح شد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با اشاره به اینکه گازرسانی به سه روستای دوآب، وردانه و کهنک در ماه‌های گذشته بهره‌برداری شده بود، تصریح کرد: با گازرسانی امروز به هفت روستا، دیگر روستای بدون گاز در شهرستان دماوند وجود ندارد و همه روستائیان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081650

مهمترین اخبار ایران و جهان: