نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 18:58

سرشاخه‌ها اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کردستان باشد

استاندار کردستان گفت: شناسایی و برخورد با سرشاخه‌های اصلی اولویت مبازره با قاچاق کالا و ارز در کردستان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان در تامین گوشت قرمز استان کردستان جایگاهی که در تولید گوشت سفید دارد را نداریم.

استاندار کردستان بر مبارزه جدی و تلاش همه جانبه با موضوع قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در این خصوص همه دستگاه‌ها پای کار هستند اما انتظار تلاش بیشتری داریم.

زارعی‌کوشا افزود: افزایش قیمت ارز موجب افزایش سوء استفاده بیشتر سودجویان و در نتیجه قاچاق محصولات مختلف به خارج استان می‌شود.

وی بر شناسایی سرنخ و سرشاخه‌های اصلی قاچاق را ضروری دانست و عنوان کرد: در زمینه انجام عملیات‌های مبارزه با قاچاق کالا دستگاه‌های متولی به خوبی پای کار هستند و در هر شرایطی تلاش جدی دارند.

وی اضافه کرد: کاهش میزان کشفیات قاچاق را نیز می‌توان به اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته تعمیم داد.

استاندار کردستان کاهش میزان کشفیات سلاح قاچاق را مصداق روشنی بر اقدامات تاثیرگذار در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز در مرز عنوان کرد و گفت: در زمینه ممنوعیت ورود و خروج دام رفع این ممنوعیت منوط به دستور استاندار خواهد بود.

وی افزود: در زمینه نوسان قیمت گوشت قرمز براساس جدول ارائه شده کردستان در میانه استان‌ها قرار گرفته است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در برخی از استان‌هایی که  تولید کننده عمده این محصول هستند نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: معتقدیم موضوع قیمت گوشت قرمز در سطح استان باید با نظارت هرچه بیشتر بر فعالیت بازار مدیریت شود.

وی در مورد اجرای طرح منطقه‌ای مدیریت مصرف سوخت هم گفت: معتقدیم تا زمانی که الزام عمومی برای اجرای این طرح در کشور وجود ندارد در استان نیز اجرا نشود.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: کردستان استان صنعتی نیست در حوزه تولید جایگاه برجسته ای نداریم، عمده محصولات و کالایی که مردم استفاده می‌کنند کالاهایی است که به استان حمل می‌شود و همین امر موجب افزایش قیمت تمام شده است.

وی خطاب به متولیان اجرای این طرح در استان اضافه کرد: اجرای طرح منطقه‌ای مدیریت مصرف سوخت اقدام ارزشمندی است اما تا زمانی که الزام قطعی در کل کشور برای اجرا نداشته باشیم در استان نیز در حد آمادگی برای اجرا صبر کنید.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048906

مهمترین اخبار ایران و جهان: