نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 18:54

قوانین را به نفع تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تفسیر کنیم

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها شایسته است قوانین را به نفع سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تفسیر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله طباطبایی عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها برای توسعه و تقویت نظام تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده که نمونه‌ای از آن را در احداث بزرگراه شمال به جنوب استان شاهد هستیم.

وی به راه‌اندازی مرکز پلاک‌گذاری و آزمون اخذ گواهینامه خودروهای سنگین کشاورزی در شمال، مرکز و جنوب استان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی راهنمایی و رانندگی قرار است برای رانندگان تراکتور و کمباین اخذ گواهینامه و پلاک‌گذاری در نزدیک‌ترین محل سکونت انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: همان طوری که دادگستری با فرمان مقام معظم رهبری به سرعت و با بررسی تک تک پرونده‌ها زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم سبک را فراهم کرد، بانک‌های عامل نیز باید از فرصت پیش آمده برای عفو و بخشش بدهی گذشته و معوقات اقدام کرده و تفسیر قوانین را به نفع سرمایه‌گذاران و بدهکاران انجام دهد.

طباطبایی افزود: حتی در بحث برگرداندن واحدهای مسکونی تملک شده از سوی بانک‌ها با راهکار ارائه شده، انتظار می‌رود بانک‌های عامل اقدامات مناسب و به نفع بدهکاران را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند برخی از افراد به دنبال سرمایه‌گذاری نبوده و تنها با دریافت تسهیلات خود را بدهکار می‌کنند اما بانک‌ها با شناسایی سرمایه‌گذاران واقعی می‌توانند پشتیبانی و حمایت لازم را از آنها انجام دهند.

طباطبایی توجه به تجارت بین‌المللی آب مجازی را با تولید محصولات متنوع در دشت مغان یادآور شد و اضافه کرد: به دلیل ویژگی خاص آب، خاک و هوای مطبوع اردبیل، کشاورزی در این استان از ارزش افزوده بسیار بالایی برخوردار بوده که شایسته است در کنار تولید محصولات با کیفیت بالا، صنایع تبدیلی و فرآوری نیز راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم از این محل به درآمد مردم استان کمک کنیم.

وی بیان کرد: این جای سرافکندگی است که استان اردبیل به رغم داشتن ظرفیت بی‌نظیر در بخش دام نتواند فعال‌سازی شهرک‌های دامپروری را انجام داده و رکود این واحدها بزرگترین صدمه را به بخش تولید بزند.

طباطبایی از توسعه ۵۰۰ هکتاری گلخانه‌ها در سه سال آینده خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه تقویت راه ارتباطی مناسب، امکان عرضه و صادرات محصولات به شکل مطلوب فراهم آید.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: ما در سایه کمک، همراهی و پیشبرد افق توسعه مناسب می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم و در این زمینه انتظار می‌رود هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در کنار هم کارها را به پیش ببرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040894

مهمترین اخبار ایران و جهان: