نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 14:55

پسماند شهر قزوین وارد بویین زهرا می‌شود

قزوین- فرماندار بویین زهرا گفت: تمام پسماند قزوین وارد شهرستان بوئین زهرا می‌شود که این امر نارضایتی‌های بسیاری را به همراه داشته است و در شرایط کنونی لازم است به محیط زیست این شهرستان توجه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از یک واحد تولیدی در بویین زهرا اظهار کرد: شهرستان بوئین‌زهرا با ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت به ۴ بخش تقسیم شده است.

فرماندار بویین زهرا با تاکید بر اینکه این شهرستان ۱۳۰ روستا و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد عنوان کرد: شهرستان بوئین‌زهرا دارای موقعیت جغرافیای مناسب از جمله دشت و کوهپایه است و در گذشته منابع آبی خوبی داشته اما امروزه این شهرستان از لحاظ منابع زیر زمینی فقیر شده است.

وی افزود: سد بالاخانلو آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستا را تأمین می‌کند و این پروژه با پیشرفت خوبی همراه بوده است و هم اکنون در حال تکمیل است.

این مسئول تاکید کرد: تمام پسماند قزوین وارد شهرستان بوئین‌زهرا می‌شود که این امر نارضایتی‌های بسیاری را به همراه داشته است و در شرایط کنونی لازم است به محیط زیست این شهرستان توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: در منطقه دیگری از این شهرستان تصفیه روغن انجام می‌شود و بیش از ۵۰ واحد در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

این مسئول تصریح کرد: در این شهرستان ۴۷۰ واحد صنعتی در ۴ شهرک صنعتی فعالیت می‌کنند و در قسمت شرق بوئین‌زهرا نزدیک به اشتهارد از نظر زیست محیطی چالش‌های بسیاری در این شهرستان وجود دارد.

وی در پایان گفت: شهرستان بوئین‌زهرا جزو شهرستان‌های خاص استان قزوین است و باید به محیط زیست این منطقه توجه شود تا از آسیب بیشتر به این منطقه جلوگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040506

مهمترین اخبار ایران و جهان: