نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 17:15

ضرورت تدوین برنامه جامع برای کاهش تصادفات و ترافیک

استاندار اصفهان گفت: در زمینه کاهش تصادفات و ترافیک بایستی به برنامه جامع و مشخصی دست یابیم تا ضمن توسعه زیرساخت‌ها با ارتقاء فرهنگ ترافیک قدم‌های مؤثری برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات استان اظهار کرد: پیشنهاد و درخواست‌هایی که دستگاه‌های اجرایی در نشست ارائه کردند بررسی و در قالب مصوبات ابلاغ شود.

وی ادامه داد: تمامی نهادها و دستگاه‌ها وظایف و سهم خود را در حوزه ایمنی راه‌ها، خودروها، آمادگی‌های اورژانسی و ... دارند اما ضروری است در حوزه ترافیکی بیش‌ازپیش تلاش کنیم تا به شرایط ایده‌آل‌تری برسیم.

مرتضوی افزود: در زمینه کاهش تصادفات و ترافیک بایستی به برنامه جامع و مشخصی دست یابیم تا ضمن توسعه زیرساخت‌ها با ارتقاء فرهنگ ترافیک قدم‌های مؤثری برداریم.

سهم طول راه‌های استان بیش از هفت درصد کل کشور است

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: در سالی که گذشت تلاش شد با همت بخش‌های مختلف در استان از جمله پلیس راهور، شهرداری، راهداری و دفتر فنی استانداری، جلسات مرتبط با حمل‌ونقل و ترافیک به صورت منظم برگزار شود.

وی ادامه داد: به صورت نسبی سهم طول راه‌های استان بیش از هفت درصد کل کشور است که در مقایسه با سایر شاخص‌ها مشکلات استان را نشان می‌دهد.

زینلیان با تأکید بر اینکه بایستی نگاه جامعی به استان شود، گفت: اعتباری که در حوزه ساخت و تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل به استان تخصیص داده شده نسبت به مشکلات استان محدود است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: استانی که ۳۰ درصد تردد بیشتری از میانگین کشوری دارد نیازمند توجه ویژه است تا بر مشکلات خود فائق آید.

وی در خصوص نقاط حادثه‌خیز استان، تصریح کرد: با تلاش بخش‌های مختلف پلیس، راهداری، فرمانداری و شهرداری‌ها تلاش شده تا نقاط حادثه‌خیز استان به حداقل برسد.

زینلیان خاطرنشان کرد: تلاش شده تمامی محورها و جاده‌های استان شناسنامه‌دار شوند تا بتوانیم با برنامه مشخصی درصد کاهش تصادفات گام برداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در مورد مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش تصادفات در استان، گفت: رفع نقاط پرحادثه درون و برون‌شهری، رفع مشکل دوربین‌ها و افزایش سامانه‌های ثبت تخلف، شناسایی محورها و جاده‌های بدون متولی و تعیین تکلیف آن‌ها، اجرای ایستگاه‌های امنیت و سلامتی، اجرای طرح روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده و تجهیز آن‌ها به سنسور هوشمند تشخیص عابر پیاده در طول مسیر سطح شهر و جایگزینی گاردریل با نیوجرسی برخی از اقدامات انجام‌شده در استان است.

وی در خصوص درخواست‌های استان از رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، بیان کرد: اجرای کامل قانون ۲۳ راهنمایی و رانندگی و استرداد وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی به استان، اصلاح سامانه ثبت تخلفات و تصریح در ارسال پیامک‌ها و اعمال تخلفات و افزایش تعداد نیروهای پلیس راهور در شهر اصفهان از جمله درخواست‌های مدیریت استان از رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور است.

زینلیان ادامه داد: واگذاری تصمیم‌گیری درخصوص اعمال جرائم برخورد با تخلفات در استان (موتور سیکلت سواران و...) و اصلاح سامانه سپندار و واریز به‌موقع وجوه حاصل از عوارض به حساب شرکت‌های مسؤول نیز از جمله مواردی است که مدیریت استان به عنوان پیشنهاد و درخواست مطرح می‌کند.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074894

مهمترین اخبار ایران و جهان: