نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 11:06

احداث ۴۱۸ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۴۱۸ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده است.

ایوب کرد در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک ایام گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول ۴۴ سال گذشته تاکنون با حرکت‌های جهادی که صورت گرفت، بیش از ۴۱۸ کیلومتر بزرگراه در سیستان وبلوچستان احداث شده است.

وی بیان کرد: وجود چهار پایانه مرزی میلک، میرجاوه، ریمدان و پیشین یکی از دستاوردهای مهم در این ۴۴ سال بود که مراودات تجاری و اقتصادی را رونق بخشید و زمینه اشتغال را مهیا کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از آنجایی که عمده فعالیت‌های حوزه راهداری بعد از انقلاب صورت گرفت در حال حاضر ۳۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و ۱۶ باب راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان وجود دارند.

وی افزود: وجود هزار و ۷۹۴ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۴۲۰ کیلومتر راه فرعی و شش هزار و ۴۱۶ کیلومتر راه روستایی یکی دیگر از خدمات انقلاب به مردم استان سیستان و بلوچستان است، این در حالیست که قبل از انقلاب راه‌های روستایی و شهری طول زیادی نداشت، به ویژه طول راه‌های روستایی که بسیار اندک بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه این مسئله نشان دهنده تأثیر انقلاب اسلامی در زمینه محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار کشور است، گفت: در حال حاضر ۴۰ دستگاه تردد شمار، ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف و تعداد ۱۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی این استان نصب شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030994

مهمترین اخبار ایران و جهان: