نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 17:46

ایران ظلم جهانی را هرگز فراموش نمی‌کند

مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران ممکن است این همه ظلم جهانی را ببخشد اما هرگز فراموش نمی‌کند، افزود: نسل‌های بعدی و آیندگان باید حق خود را از آن‌ها بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار غلامحسین چیت فروش امروز در یادواره شهدای خلبان ارتش در گلزار شهدای رشت با اشاره به اینکه ملتی که به تاریخ خود آگاه نیست نمی‌تواند در مورد جامعه امروز حرفی برای گفتن داشته باشد، اظهار کرد: در عرصه جنگ شناختی باید زمان‌شناس باشیم و نیاز جامعه و زمان را بدانیم و شناخت کافی از گذشته و تاریخ خود داشته باشیم. 

وی با تاکید به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید خاطرات و مستندات تاریخی در سال ۵۷ مطالعه شود، در آن زمان جلسه مهم و سرنوشت‌ساز در صبح ۲۲ بهمن با حضور ۲۷ نفر از سران ارتش شکل گرفت و با مدیریت ارتشبد قره باغی، با تعهد این سران به جمهوری اسلامی باعث شد که عصر ۲۲ بهمن پیروزی جمهوری اسلامی از رادیوها پخش شود. 

مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد آزادی بیان و دموکراسی در غرب بیان کرد: آن‌هایی که شعار آزادی بیان و دموکراسی و صلح‌شان گوش جهان را پر کرده، در زمان جنگ بین ۲ کشور ایران و عراق، کارخانه تولید سلاح شیمیایی راه‌اندازی کردند. 

چیت فروش با بیان اینکه ایران ممکن است این همه ظلم جهانی را ببخشد اما هرگز فراموش نمی‌کند، افزود: نسل‌های بعدی و آیندگان باید حق خود را از آن‌ها بگیرند، در زمانی که سلاح شیمیایی و اتمی ممنوعه بود مین نیز سلاح ممنوعه محسوب می‌شد و ایتالیا با تجهیز عراق با ده‌ها میلیون مین، زیر تمام شعارهای صلح طلبانه خود زدند و اینها از حافظه تاریخی ایرانی‌ها پاک نخواهد شد. 

وی با اشاره به قدرت نظامی و نقش‌آفرینی تاریخی نیروی هوایی در ارتفاعات در سال‌های دفاع مقدس گفت: جوانان وطن در دوران جنگ تحمیلی، پمپ بنزین را به هوا بردند و چهار بار سوخت گیری انجام دادند و ۲ پایگاه نظامی در نقاط استراتژیک در عراق را بمباران کردند و امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب به قدر کافی نیروی تربیت شده و با انگیزه و پای کار داریم. 

مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به برکت خون شهدا و فجرآفرینانی که باعث پیروزی انقلاب شدند، گفت: این خون‌ها باعث عزت و وحدت بیشتر مردم شد و بدانید حق و عدالت و احیای حقیقت نه با تندروی و نه با کندروی وباید با تعادل و صحیح کار کرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1030206

مهمترین اخبار ایران و جهان: