نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 20:12

بیمارستان سوانح سوختگی جزو پروژه‌های در آستانه‌ بهره‌برداری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان مرکز آنکولوژی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) و بیمارستان سوانح سوختگی را جزو پروژه‌های منحصر به فرد و در آستانه‌ بهره‌برداری دانست و گفت: پروژه‌ مرحوم رجبعلی مقدم که ساخت آن از ۳۷ سال پیش آغاز شده است، تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری در همایش مدافعان سلامت و جشن انقلاب که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری شهرداری زنجان برگزار شد، با تشریح پیشرفت‌هایی کشور بعد از پیروزی انقلاب اظهار کرد: این پیشرفت‌ها با وجود همه ناملایمات از جمله جنگ، ناامنی و در سال‌های اخیر تحریم‌ها روی داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به افتتاح پروژه‌های مختلف بهداشتی درمانی در اقصی نقاط استان طی یک‌سال گذشته اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم تا پایان امسال پروژه‌هایی با اعتبار بیش از ۲۰۰میلیارد تومان افتتاح شود.

وی مرکز آنکولوژی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) و بیمارستان سوانح سوختگی را جزو پروژه‌های منحصر به فرد و در آستانه‌ بهره‌برداری دانست و گفت: پروژه‌ مرحوم رجبعلی مقدم که ساخت آن از ۳۷ سال پیش آغاز شده است، تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بختیاری با بیان اینکه پروژه پارک علم و فناوری دانشگاه در مراحل نهایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری پروژه‌هایی چون دانشکده پرستاری و دانشکده بهداشت که از سال‌های قبل باتکلیف مانده و در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد‌، ۶۳ پروژه بهداشتی درمانی جدید در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعریف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از اخذ مجوز ۶۳میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه خبر داد و افزود: بخشی از این اعتبارات، اعطا شده و بعضی پروژه‌ها آغاز شده است و به دنبال جذب اعتبارات جدید هستیم.

وی گسترش خوابگاه‌های دانشجویی مجردی و متأهلی را اولویت برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد و گفت: یک خوابگاه با ظرفیت ۲۸۰نفر به مبلغ ۶۰میلیارد تومان خریداری شده که در مراحل نهایی تکمیل و تجهیز قرار دارد و طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بختیاری با تاکید بر اهمیت حوزه درمان، اظهار کرد: در این راستا و به منظور افزایش خدمات درمانی، طی چندماه آینده، اولین MRI دولتی در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) زنجان مستقر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از خریداری دستگاه سی‌تی‌آنژیو توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد و افزود: این دستگاه، در مرحله انتقال به کشور است و علاوه بر آن، اقدامات لازم از جمله واریز وجه به منظور خرید دستگاه آنژیوگرافی برای بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در شرف خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای افزایش خدمات درمانی به شهروندان است، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ خرید دستگاه سنگ‌شکن به منظور ارائه خدمات با تعرفه دولتی، منعقد شده و امیدواریم طی چند ماه آینده عملیاتی شود.

بختیاری مجاهدت مدافعان سلامت در دوران کرونا را بی‌نظیر خواند و گفت: این مجاهدت‌ها باعث شد سازمان جهانی بهداشت، عملکرد ایران در مهار کرونا را مثال‌زدنی توصیف کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به اهتمام ویژه‌ این دانشگاه در حوزه‌ جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: در همین راستا دانشگاه اقدام به اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط) و همچنین برگزاری همایش جوانی جمعیت و جشنواره فرهنگی هنری نفس در سال‌جاری کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نظام رتبه‌بندی سایمگو که یک نظام اعتبارسنجی بین‌المللی است، افزایش رتبه‌ معناداری در مقایسه‌ سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سطوح جهانی، خاورمیانه، آسیا و کشور داشته است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۲۰۲۱ رتبه‌ ۲۸ را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشت و در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب رتبه‌ ۱۲ شد و این ارتقای ۱۶ پله‌ای مرهون تلاش همه همکاران دانشگاه است.

بختیاری به کسب رتبه‌ ششم توسط دانشگاه در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: امسال برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی برای اولین بار به دانشگاه علوم پزشکی زنجان محول شده است و این نشان از اعتماد وزارت بهداشت به این دانشگاه در حوزه آموزش دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه این دانشگاه طی یک‌سال گذشته موفق به اخذ موافقت اصولی ۱۳ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، Ph.D ، تخصص و فوق تخصص شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش رشته‌‎ها، علاوه بر ارتقای سطح دانشگاه، خدمات‌رسانی به شهروندان را بهبود یابد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مدافعان سلامت در حوزه‌های مختلف از جمله کادر بهداشت و درمان، شهرداری، برگزیدگان مسابقه عکس و فیلم کرونا، خانواده‌های شهدای مدافع سلامت و دانشجویانی که در دوران کرونا به طور داوطلبانه فعالیت داشتند، تجلیل شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1026050

مهمترین اخبار ایران و جهان: