نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 23:43

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: «اقناع» بهترین راه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: «اقناع» بهترین راه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است و اگر این گفتمان بین دانش‌آموزان ترویج شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان امشب در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان، با تقدیر از متصدیان برگزاری برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه «تربیت» در مدارس اظهار کرد: یکی از موضوعات موردنیاز معلمانی که در سال‌های جدید جذب آموزش و پرورش شده‌اند، تسلط بر مهارت‌های عمومی تربیتی، پرورشی و آموزشی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان سمنان برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی به‌ویژه در حوزه‌های تربیتی برای معلمان جدیدالورود را ضروری دانست و افزود: نقش مشاوران و مربیان پرورشی در مسیر تحصیلی دانش‌آموزان گاهی حتی از والدین آنها نیز مهم‌تر است.

مطیعی با تأکید بر لزوم پیش‌بینی ضوابط لازم در خصوص ایجاد هیأت‌های مذهبی به‌ویژه در حوزه دانش‌آموزی تصریح کرد: فعالیت‌هایی نظیر ایجاد هیأت‌های مذهبی در مدارس نباید به تحصیل دانش‌آموزان آسیب وارد کند و باید ضوابط و چارچوب‌های دقیقی در خصوص فعالیت هیأت‌های دانش‌آموزی تدوین شود.

وی با هشدار در خصوص رفتار برخی دانش‌آموزان پس از خروج از مدارس گفت: محیط مدارس باید دلپذیر، زیبا و دارای جاذبه‌های متنوع باشد تا دانش‌آموز در حضور در مدرسه احساس عزت و کرامت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، فطرت پاک نوجوانان را فرصتی برای انتقال ارزش‌های والای الهی عنوان و «اقناع» را بهترین راه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیان و تأکید کرد: اگر گفتمان عفاف و حجاب به شکلی اقناعی بین دانش‌آموزان ترویج شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان عزیز خواهیم بود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بیشتر والدین خواستار افزایش برنامه‌های پرورشی در مدارس هستند، گفت: بدون تردید اگر دانش‌آموزان در دوران مدرسه ارزش‌های حجاب و عفاف را درک کنند و با آسیب‌های بی‌توجهی به آن آشنا شوند، مسیر خود را در سال‌های بعد و تحصیل در دانشگاه نیز آگاهانه انتخاب خواهند کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در پارک موزه دفاع مقدس سمنان، خواستار برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای حضور دانش‌آموزان در این مجموعه شد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت دارای ظرفیت‌های کم‌نظیر انسان‌سازی است و باید برای ترویج آن بین نسل جدید تلاش کرد.

مطیعی با تأکید بر اهمیت اقامه نماز در مدارس گفت: اقامه کیفی نماز در میان دانش‌آموزان نیازمند ایجاد جاذبه، برنامه‌ریزی دقیق و پیش‌بینی مشوق‌های متناسب تربیتی است.

وی واگذار کردن اقامه نمازهای جماعت در مدارس به خود دانش‌آموزان و نظارت بر آن را یکی از راه‌های تشویق نوجوانان به نماز دانست و خاطرنشان کرد: نباید ساعات مربوط به ورزش یا استراحت دانش‌آموزان را به برگزاری نماز اختصاص داد؛ چراکه این کار آثار تبلیغی منفی در پی دارد و موجب نارضایتی دانش‌آموزان می‌شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569872

مهمترین اخبار ایران و جهان: