نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 16:31

امیر واحدی: با تشکیل قرارگاه‌های علوم نوین به دنبال تربیت نسل جدید نهاجا هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور مجموعه هوش مصنوعی دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: با تشکیل قرارگاه های علوم نوین از جمله هوش مصنوعی، فضا، متاورس و کوانتوم به دنبال تربیت نسل جدید نیروی هوایی برای استفاده از تجهیزاتی که با حرکت بر لبه دانش و فناوری ساخته شده اند هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی  هوایی ارتش در بازدید از مجموعه پژوهشی هوش مصنوعی دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری با بیان اینکه در دو بخش تربیت و آموزش با نگاه تحولی به دنبال تبدیل دانش نظری به آموزش های مهارت محور با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس هستیم، گفت: با تشکیل قرارگاه های علوم نوین از جمله هوش مصنوعی، فضا، متاورس و کوانتوم به دنبال تربیت نسل جدید نیروی هوایی برای استفاده از تجهیزاتی که با حرکت بر لبه دانش و فناوری ساخته شده اند هستیم.

وی افزود: علاوه بر این تعامل هم افزا با شرکت‌های دانش بنیان، بسترهای لازم برای تبدیل آموزش‌های نظری به محصول فناورانه بعنوان خروجی دانشگاه هوایی شهید ستاری فراهم خواهد شد.

امیر واحدی با بیان اینکه در نیروی هوایی بر اساس منشور تربیتی که طراحی شده، فرآیند آموزش افسران در پیچیده ترین نیروی نظامی دنبال و پیگیری می‌شود خاطر نشان کرد: در همین راستا همه فراگیران و فرادهان باید به اهمیت نقش خود در ساخت نیروی هوایی دانشمند تراز انقلاب واقف و به ضرورت روزآمد بودن آگاه باشند.

وی در پایان تصریح کرد: هوشمند سازی آموزش ها، ورود به عرصه علوم نوین، عدم اکتفا به منابع تحصیلی دانشگاه، مطالعه و تحقیق در حوزه تخصصی از منابع معتبر و متعدد در یکی از پرهزینه ترین عرصه های آموزش از ضرورت های اجتناب ناپذیر تحصیل در دانشگاه هوایی شهید ستاری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537072

مهمترین اخبار ایران و جهان: