نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 00:27

اهدای«دستکش طلا» به خانواده فردوس کاویانی

«دستکش طلا» از سوی«سازمانی جهانی مایم» به خانواده مرحوم«فردوس کاویانی» اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان عصر امروز با حضور محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری،مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان عرصه پانتومیم به کار خود پایان داد.

در این مراسم محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اتفاقاتی که در چند روز اخیر در غزه افتاد، اظهارداشت: اتفاق مهمی رخ داده است  آن این است که نرم افزار ذهنی شکل گرفته بود در مورد اسرائیل شکسته شده است و این اتفاق رخ داده شده در ۷۵ سال گذشته بسیار مهم است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعر«نشود فاش کسی آن چه میان من و توست/تا اشارت نظر نامه رسان منو توست»، گفت: این بیت چکیده پانتومیم است، چرا که پانتومیم به اشارات نظر دارد.

وی با بیان اینکه اگر به پانتومیم درست و مبنایی پرداخته شود، افزود: پانتومیم یعنی جامعه شناسی، روان شناسی بین فردی و انتقال مفهوم به زبان بدن است. 

وی ضمن قدر دانی از دست اندرکاران دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و اساتید هنر پانتومیم حمایت می‌کند.

در پایان این مراسم از خانواده مرحوم « فردوس کاویانی» پیشکسوت عرصه تتاتر و سینما تجلیل شد و همچنین دستکش طلا از سوی سازمانی جهانی مایم توسط مدیر این سازمان به خانواده مرحوم اعطا شد.

همچنین در پایان از هیات منتقدان و هیات داوران این جشنواره تقدیر شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536572

مهمترین اخبار ایران و جهان: