نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 11:37

تأمین بیش از ۱۷ هزار تن کود شیمیایی در ایلام

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۱۷ هزار و ۶۵۸ تن کود مورد نیاز استان تأمین شده است.

سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با تلاش و همت مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، علی‌رغم وجود موانع ناشی از تحریم و مشکلات بودجه‌ای و یارانه‌ای، از ابتدای سال جاری تا 29 مهرماه، مقدار ۱۷ هزار و ۶۵۸ تن کود مورد نیاز استان تأمین و تدارک دیده شده که از این مقدار ۵ هزار و ۹۲۹ تن در مهرماه توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه مصوب سال جاری تامین ۵۶ هزار و ۹۱۹ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه اعلام شده است، افزود: بخش عمده آن حدود ۹۰ درصد از محل منابع داخلی تامین خواهد شد و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ادامه داد: با توجه به برنامه ابلاغی سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۳۱ درصد از برنامه فوق تامین و توزیع شده است.

بیگی اضافه نمود: بیشترین سهم دریافتی از این کود توزیعی را شهرستان دهلران با مقدار ۸ هزار و ۵۷۹ تن و ۵۳۹ کیلوگرم به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان مجری طرح خودکفایی سعی دارد طی ۳ سال آینده در زمینه تولید کود‌های فسفات و پتاس در کشور به خودکفایی برسد که نه تنها نیاز کشور در این زمینه بطور کامل برطرف شود، همچنین امکان صادرات مازاد نیاز داخلی این نوع کود‌ها نیز فراهم خواهد شد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544928

مهمترین اخبار ایران و جهان: