نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 18:08

خیابانی در شهر کرمان به نام غزه نام‌گذاری شد

با حضور نماینده حماس، خیابانی در شهر کرمان به نام غزه نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نماینده حماس در آیین نام‌گذاری خیابانی به نام غزه، کرمان را شهر مقاومت و شهر شهید قدس، حاج قاسم سلیمانی توصیف کرد و گفت: اگر شهید سلیمانی امروز حضور داشت، این اتفاق در فلسطین نمی‌افتاد؛ همیشه در خط اول بودند و انشاءالله شاگردانش این خط را ادامه دهند.

خالد قدومی، یادآور شد: این نام‌گذاری، ابتکار خیلی خوبی است و نقش جهاد تبیین و جنگ روایت را نشان می‌دهد؛ جهاد تبیین کمتر از مقاومت خشن هم نیست.

وی افزود: این مقطع تاریخی، تاریخ مقاومت مردم فلسطین را به دنیا یادآوری می‌کند به امید اینکه شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

نماینده حماس بیان کرد: طوفان‌الاقصی منتهی به بهار پیروزی است و این ایده مبتکرانه برای مردم غزه خیلی مهم است و می‌فهمند که تنها نیستند. 

شهردار کرمان نیز در ادامه داشت: با توجه به اتفاقات اخیر در غزه و حمله ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه، شورای شهر و کمیته نام‌گذاری به‌سرعت یکی از خیابان‌های اصلی و کلیدی شهر کرمان را به نام غزه و چهارراه متصل به آن را نیز به نام غزه نام‌گذاری کردند.

سعید شعرباف اضافه کرد: در امتداد این خیابان، خیابان فلسطین قرار دارد که اتصال آن با خیابانی به نام غزه، اتفاق مبارکی است.

شعرباف یادآور شد: اینکه اعضای جبهه مقاومت، ریشه و منبع مقاومت را در شهید حاج قاسم سلیمانی و در شهر کرمان می‌بینند، باعث می‌شود مسیر مقاومت را از کرمان آغاز کنیم. 

به گزارش فارس: خیابان حدفاصل چهارراه کاظمی تا تقاطع گلبازخان به سپه که پیش از این به نام «قدس» بود، به غزه، تغییر نام یافت.

پایان پیام/ ۳۷۶۳ / ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546728

مهمترین اخبار ایران و جهان: