نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 23:50

آمریکا: کمک به اوکراین برای متوقف کردن روسیه حیاتی است

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اظهار داشت که کنگره این کشور برای متوقف کردن روسیه، باید کمک تسلیحاتی به اوکراین را تصویب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که نیروهای اوکراین به کمک‌های بیشتری نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» بلینکن با ادعای  موفقیت ارتش اوکراین در پس گرفتن بخشی از اراضی خود از روسیه اظهار داشت: «برای اوکراین این کمک کاملا حیاتی است. آنها پیشرفت قابل توجهی داشتند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت، اگر کنگره بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل را تا پایان سال تصویب نکند، روسیه، ایران و چین خشنود خواهند شد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود که روسیه باید در اوکراین متوقف شود تا به یک کشورعضو ناتو حمله نکنند و ایالات متحده  وارد درگیری گسترده تر نشود.

رئیس جمهور اوکراین که نگران کاهش حمایتهای مالی و نظامی آمریکا از این کشور به دلیل جنگ غزه است روز سه شنبه به واشنگتن می‌رود.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تمرکز کشورهای غربی به ویژه آمریکا را از جنگ اوکراین کاهش داده و کی‌یف نگران کاهش حمایتهای مالی و نظامی غرب از این کشور در برابر روسیه است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد زلنسکی و بایدن درباره نیازهای فوری اوکراین و توافق دولت واشنگتن با کنگره در زمینه تصویب لایحه حمایتهای مالی جدید آمریکا از اوکراین رایزنی خواهند کرد. این دومین بار است زلنسکی در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند.

 این در حالی است که «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه پیش‌بینی کرده که کشورهای غربی در نهایت دولت اوکراین را تنها خواهند گذاشت.

ناریشکین  در سخنرانی  گفت: «رژیم دست‌نشانده کی‌یف که برای اکثر اوکراینی‌ها بیگانه است و قتل عام‌های خونینی در دونباس، اودسا و بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور انجام داد، نهایتاً به ناچار توسط اربابان خارجی خود رها خواهد شد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601828

مهمترین اخبار ایران و جهان: