نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 23:33

سه صندوق اعتباری مشاغل خُرد در اسفراین فعال است

فرماندار اسفراین از فعال بودن سه صندوق اعتباری مشاغل خرد خانگی روستایی و عشایری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، عصر امروز مسلم نوری، فرماندار اسفراین در کارگروه بانوان و امور خانواده، اظهار کرد: مشارکت بانوان به ویژه زنان روستایی در فعالیت‌های اقتصادی یکی از شاخص‌های مشارکت آنان در تشکیل صندوق‌های اعتباری خرد است.

وی از فعال بودن سه صندوق اعتباری مشاغل خرد خانگی روستایی و عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: ارتقای مهارت‌های اجتماعی زنان روستایی و عشایری و افزایش درآمد خانوارها از طریق پرداخت وام‌های خرد برای انجام فعالیت‌های درآمدزا از اهداف مهم تشکیل این صندوق‌های اعتباری است.

فرماندار اسفراین با اشاره به تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید برای حمایت از این صندوق‌ها گفت: برای بانوانی که آمادگی عضویت در این صندوق‌ها را دارند پس از انجام فرایندهای قانونی تسهیلات ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری به نقش بانوان در مدیریت پسماند شهری و روستایی اشاره داشت و گفت: تفکیک زباله از مبدأ  نیازمند فرهنگ سازی است که البته ما در روستاها مشکل چندانی نداریم چرا که زباله‌ها از همان ابتدا در چرخه بازیافت قرار می‌گیرند.

نوری با اشاره به نقش بانوان در مدیریت پسماندها در خانواده و جامعه گفت: بانوان بیشترین تأثیر را در فرهنگ سازی، آموزش استفاده درست از منابع و احترام به محیط زیست دارند.

پایان پیام/د
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553572

مهمترین اخبار ایران و جهان: