نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 13:58

«آستانه» میزبان بیست و یکمین نشست دبیرخانه کنگره رهبران مذاهب

بیست و یکمین نشست دبیرخانه کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی در آستانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در نشست دبیرخانه کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی گفت: نیروهای مدافع صلح و معنویت می‌توانند به شکل گیری یک سیستم جدید امنیت بین‌المللی کمک کنند.

«مولن آشیمبایف» رئیس دبیرخانه و رئیس سنای قزاقستان، پیام رئیس جمهور این کشور را قرائت کرد.

توکایف افزود: در شرایط دشوار بین‌المللی کنونی، اهمیت ارزش‌هایی مانند اخلاق، مهربانی و انسان‌گرایی در حال افزایش است و برای غلبه بر چالش‌های اساسی پیش روی بشر، تشکیل یک نظام جدید امنیت بین‌المللی مهم است.

رئیس جمهور قزاقستان معتقد است رهبران معنوی می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در این امر ایفا کنند.

توکایف خاطرنشان کرد:مطمئن هستم که سران مذاهب جهانی با هم متحد خواهند شد و سهم بسزایی در حل مشکلات جهانی بشریت خواهند داشت.

همچنین رئیس مجلس سنا نیز بر منحصر به فرد بودن بستر گفت‌وگو تاکید کرد.

وی گفت: اقدامات تحریک آمیز که برای اهداف خودخواهانه احساسات افراد را خدشه دار می‌کند، بسیار نگران کننده است. سوزاندن کتب مقدس و توهین به نمادهای مذهبی، خرابکاری است که باعث ایجاد دشمنی بین مردم و مذاهب می‌شود.

در این جلسه، شرکت کنندگان طرح توسعه کنگره برای سال‌های 2023-2033 را که به نمایندگی از رئیس جمهور کشور تهیه شده بود، تصویب کردند.

رهبران مذهبی و نمایندگان آنها از 23 کشور در مورد ایده‌ها و پیشنهادهایی با هدف حفظ صلح، تقویت گفت‌وگو و فرهنگ احترام متقابل و همکاری بحث می‌کنند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535028

مهمترین اخبار ایران و جهان: