نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 14:32

بیش از 99 درصد اراضی ملی در استان سیستان و بلوچستان حد نگاری شده است

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان از حد نگاری بیش از 99 درصد اراضی ملی در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و با حضور اعضاء شورا در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با گرامیداشت ایام دهه فاطمیه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حمایت از حقوق عامه را وظیفه و ماموریت همه دستگاه‌های مرتبط دانست وافزود : همه سازمانهای متولی اراضی ملی باید در حفظ و نگهداری اراضی ملی مربوط به حوزه خود تلاش نموده و جلوی تصرفات احتمالی را قبل از وقوع آن بگیرند و نظارت خود را بیشتر نمایند تا سودجویان نتوانند نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، انجام اقدامات پیشگیرانه را در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز ضروری دانست.

وی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود : حفظ منابع طبیعی و اجرای طرحهای صیانت از اراضی ملی یک وظیفه ملی است و دستگاههای اجرایی درآن نقش مهمی داشته و باید دراین راستا از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا افزود: تمرکز ما باید شناسایی باندهای زمین خوار و برخوردقاطع با آنها باشد.

وی همچنین بر شناسایی افراد متصرف و سود جو که بدنبال تصرف اراضی ملی هستند تاکید کرد و ادامه داد: این افراد سودجو باید شناسایی شوند تا جلوی تصرفات بعدی گرفته شود.

شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان نیز به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی وکشاورزی اشاره و با انتقاد از بی‌توجهی متولیان به این ساخت و ساز‌های غیر مجاز بر ضرورت تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز تاکید کرد.

در این جلسه اعضاء شورا به بیان گزارش عملکرد سازمان متبوع خویش در اجرای مصوبه‌های قبلی و ارائه راهکار‌های اجرایی در جهت تحقق اهداف مد نظر شورا پرداختند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604828

مهمترین اخبار ایران و جهان: