نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 16:21

امام جمعه پارس آباد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و دینی است

امام جمعه پارس‌آباد گفت: شرکت گسترده و حداکثری مردم در انتخابات بستر را برای بهتر شدن سرنوشت جمعی فراهم می‌کند و شرکت در آن یک وظیفه ملی و دینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره) برگزارشد، با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس در اسفند ماه اظهار کرد: شرکت گسترده و حداکثری مردم در انتخابات بستر را برای بهتر شدن سرنوشت جمعی فراهم می‌کند که باید عوامل مشارکت در انتخابات تقویت شود و از کارهایی که روی مشارکت تاثیر منفی می‌گذارد اجتناب کرد.

وی افزود: انتخابات یک وظیفه ملی و دینی بوده و فرصتی مناسب است و باید به مظهر قدرت ملی تبدیل شود و مشارکت مردم در این انتخابات باید حداکثری با رقابت سالم و انتخاب درست و با امنیت سالم برگزار شود.

امام جمعه پارس آباد در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره پرهیز از اسراف بیان کرد: اسراف و ضایع کردن نعمت  موجب کم شدن نعمت و فقر انسان می‌شود؛ اسراف به معنی خروج از حد اعدال و تجاوز از حد در هر عملی است که انسان می‌تواند با آگاهی یا به غفلت انجام دهد. کلمه اسراف کلمه جامعی است که هر گونه زیاده روی کمی و کیفی در زندگی انسان را شامل می‌شود.

باقری بنابی گفت: پیشگیری از اسراف می‌تواند در انتقال آسیب‌های اجتماعی به نسل دیگر تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: در زندگی امروزه تجمل‌گرایی نوعی اسراف به شمار می‌رود که روز به روز پیشروی این مورد در جامعه بیشتر جلوه می‌کند که اسراف در هر جنبه از زندگی انسان مانند خرید لباس و خوراک و مسافرت‌های بی‌جا در زندگی انسان تاثر دارد. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد به رعایت تقوا در خانواده پرداخت و گفت: یکی از راه‌های جذب محبت در خانواده کمک زوجین به یک‌دیگر در حل مشکلات خانوادگی است که متاسفانه عدم همکاری زوجین به یک‌دیگر موجب طلاق در جامعه می‌شود و آمار طلاق در شهرستان پارس آباد قابل قبول نیست.

امام جمعه پارس آباد از جابجای پول‌های کلان در سطح کشور انتقاد کرد و گفت: دولت باید با همکاری دستگاه‌های قضا در مورد این موضوعات متخلفین را شناسایی وبه اشد مجازات برسانند.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612572

مهمترین اخبار ایران و جهان: