نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 19:08

صادرات ماهانه 600 تن انواع مصحولات لبنی و 100 تن شیر خشک از آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی از صادرات ماهانه ۶۰۰ تن انواع محصولات لبنی و 100 تن شیر خشک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدجلال هاتف غازانی، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری خود با اهالی رسانه اظهار کرد: شرکت پگاه آذربایجان‌شرقی بعد از پگاه تهران دومین شرکت بزرگ و قدیمی است و از روزانه ۶ تن شیرخام به ۳۶۰ تن شیر در روز رسیده است. 

وی با بیان اینکه ۳۶۵ نفر نیروی انسانی در این مجموعه کار می‌کنند، گفت: ۱۵۰ نفر نیز در بخش توزیع هستند. 

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه استان با اشاره بر اینکه پگاه نیز جزو صنایع شیر ایران است، گفت: یک شرکت تولید و یک شرکت بسته‌بندی و یک شرکت بازرگانی جزو صنایع شیر ایران است و به عبارتی همانند یک هلدینگ ایران را از وابستگی به خارج، جدا کرده است و تمام محصولات در داخل ایران تولید می‌شود. 

تولید  D۹۰ برای غذای کودک 

وی خاطرنشان کرد: امسال یک محصول دیگری به نام D۹۰ برای غذای کودک تولید می‌شود و با این تولید مقدار زیادی ارز در داخل کشور باقی مانده است و دیگر هیچ وابستگی در این خصوص به خارج نداریم. 

 

آغاز فعالیت شرکت دانش بنیان لبنیات

هاتف غازانی گفت: مجوز یک شرکت دانش بنیان لبنیات اخذ شده است و همچنین کسب عناوین مختلف اعم از استانداردهای کیفی را در کارنامه خود داشتیم. 

وی به تولید محصولات سلامت محور در راستای پدافند غیرعامل در این مجموعه اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط با صنعت و دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه برای توسعه پنیر تبریز در سطح کشور و دنیا، تولید دانش بنیان در راستای عمل به بیانات رهبری، توجه و احترام ویژه به محصولات کیفی، کمک به توسعه صنعت دامپروری و ایجاد اشتغال پایدار، تامین مواد اولیه پودری برای کارخانجات جزو وظایف ماست. 

صادرات ۱۰۰ تن کره به جمهوری آذربایجان

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه استان  گفت: صادارت زیادی اعم از محصولات کره با بسته‌بندی جدید برای کشورهای همسایه انجام می‌گیرد به طوریکه هر ماه بیش ۱۰۰ تن از این نوع کره از ایران به جمهوری آذربایجان صادر می‌شود. 

صادرات ماهانه ۶۰۰ تن لبنیات 

هاتف ادامه داد: همچنین ماهانه ۶۰۰ تن انواع محصولات لبنی به ارزش ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این شرکت به کشورهای گرجستان، ترکیه، قطر، پاکستان و عراق صادر می شود.

وی ادامه داد : به دنبال ایجاد نمایندگی در برخی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان هستیم تا تمام محصولات تولید شرکت را در این کشورها عرضه کنیم.

تولید روزانه ۲۷۰ تن شیر خشک

وی بیان کرد: قطب شیرینی و شکلات کشور استان آذربایجان‌شرقی است و روزانه ۲۷۰ تن شیر از این کارخانه گرفته و تبدیل به شیر خشک برای تامین مایحتاج شرکت‌ها و کارخانه‌های شیرین شکلات می‌شود. 

هاتف غازانی ابراز کرد: موضوع پوکی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که اخیرا از طریق وزارت بهداشت نیز مطرح شده است و از آنجایی که کارخانه ما مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است از این‌رو ما سعی داریم تا محصولاتی با کیفیت بالا و سرشار از ویتامین D۳ تولید کنیم و خدا را شکر اطمینان مردم برای خرید را هم کسب کرده‌ایم.

مصرف نوشابه در ایران بالاتر از شیر است

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه استان گفت: متاسفانه مصرف نوشابه بسیار بالاتر از مصرف شیر در کشور است و قطعا این کوتاهی قد، پوکی استخوان، مشکلات گوارشی نیز بخشی از این کم مصرفی لبنیات در جامعه است. 

وی متذکر شد: ما آمادگی کافی هم برای تولید و هم برای ارائه آموزش برای ترویج فرهنگ استفاده از لبنیات در جامعه داریم. 

هاتف غازانی به تحریم‌ها و مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: ما در تامین قطعات و توسعه خطی با مشکلات روبه‌رو هستیم از این‌رو درخواست کمک برای رفع موانع در سطح استان داریم چراکه این شرکت همیشه در بورس بوده و بدون دخل و تصرف و با پرداخت به موقع حق و حقوق دولتی و مالیات‌ها پیش می‌رود.

وی ابراز کرد: از رسانه‌ها خواهشمندیم ما را در اشتغال‌زایی، کمک به دامپروری، تولید و آگاهی رسانی مردم کمک کنند. 

 

توسعه واحد تولید پنیر سنتی تبریز با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه استان بیان داشت: در خصوص توسعه پنیر تبریز تفاهم‌نامه‌هایی در سفر ریاست جمهوری داشتیم (۱.۵ همت) که بخشی از این میزان اعتبار برای توسعه کارخانه است و قطعا با تجهیز کارخانه همه مراحل سریع اجرا شده و عملیات تولید و صادرات شروع خواهد شد.

وی یادآور شد: قطب پنیر کشور در تبریز و گلپایگان است که با اجرای این تفاهم‌نامه، پگاه ایران پیشرفت‌های زیادی خواهد شد. 

هاتف غازانی ادامه داد: ۲۰ سالی است که پنیر تولید کرده و می‎‌فروشیم؛ به طوریکه وقتی پنیر تبریز وارد بازار می‌آید دیگر پنیر جاهای دیگر خریداری نشود. 

فروش سالانه ۲۴۰ میلیارد تومان

وی گفت: سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان از سود کارخانه باید به حساب صندوق بازنشستگی واریز شود. 

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه استان بیان کرد: سالانه ۲۴۰ میلیارد تومان سالانه فروش کارخانه است. 

وی با بیان اینکه ما درصدد همکاری جهت آموزش بین دانش‌آموزان با دستگاه تعلیم و تربیت هستیم، گفت: این هفته قرار اجرای این طرح با آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

صادرات ماهانه ۱۰۰ تن شیر خشک

هاتف غازانی ابراز کرد: در خصوص آمار تولید شیر خشک، میزان تولیدات کشور در دست ما نیست ولی بخشی از شیر خام دریافتی به سمت تولید شیر خشک صنعتی می‌رود؛ یعنی به عبارت دیگر شیر خام تازه را خشک می‌کنیم نه اینکه شیر صنعتی را به شیر تبدیل کنیم.

وی افزود: تبدیل شیر خام به شیرخشک در راستای تهیه مواد اولیه کارخانجات شیرینی و شکلات است و قطع و یقین هیچ گونه شیر خشک تبدیل به مواد لبنی نمی‌شود. 

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه استان بیان داشت: در حال حاضر حدودا ۱۰۰ تن ماهانه شیرخشک صادر می‌شود.

سرنوشت شیرهای آلوده عودت داده شده از کارخانه

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت تضمین کیفیت این کارخانه مستقل است از این‌رو  اگر شیر وارد شده به کارخانه آلوده باشد بلافاصله از طریق این بخش عودت  داده می‌شود؛ البته ما جزو این نهادها نیستیم که بگوییم این شیر عودت شده کجا برود فقط ما این شیر را از کارخانه عودت داده می‌دهیم. 

 گلایه مردم تبریز از بابت نبود شیرهای شیشه‌ای در تبریز

هاتف غازانی در خصوص گلایه مردم تبریز از بابت نبود شیرهای شیشه‌ای در تبریز، گفت: شیرهای شیشه‌ای یک موضوع نوستالژیک  بود که پگاه در اوایل به صورت شیشه‌ای تولید می‌کرد و در حال حاضر خط تولید آن در تهران وجود دارد و ما برای اینکه این بخش را احیا کنیم باید ۲۰ میلیارد تومان جهت احیای این خط هزینه کنیم. 

وی ادامه داد: برای علاقه مردم و حس نوستالژیک ما مقداری از این شیرها را از تهران خریداری کرده و وارد بازار کردیم و مردم برای همان حس نوستالژیک ابتدا خریدند اما به علت قیمت بالای این نوع شیر، دیگر خریداری نکردن و استقبال زیادی نشد. 

هاتف غازانی خاطرنشان کرد: در رابطه با شیر خشک غذایی یعنی غذای شیرخشک نوزادان باید گفت که این شیرها در خط دارویی است و جزو حیطه کاری ما نیست. 

کلنگ‌زنی گاوداری کشت و صنعت سراب

هاتف گفت: بعد از ۲۰ سال، کلنگ‌زنی گاوداری کشت و صنعت سراب زده شد و به امید خدا مقدار زیادی از شیر خام را در استان خودمان تولید خواهیم کرد. 

وی گفت: تصفیه آب، ایجاد فضای سبز در اطراف کارخانه جزو کارهایی هستند که منجر شود تا هم آلودگی از بین رود. 

وی با اشاره بر اینکه سهم بازار پگاه در استان 50 درصد است، گفت: حمایت مردم، ارق مردمی منجر شده است تا ما در استان سهم بازار خوبی داشته باشیم. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548028

مهمترین اخبار ایران و جهان: