نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 14:03

خبر خوب| رهایی ۱۰ محکوم‌ به قصاص نفس در گیلان

با وساطت مسؤولان اداره کل زندان‌های گیلان و همچنین روحیه سخاوتمندانه خانواده‌های اولیای دم، ۱۰ تن از حکم قصاص حتمی، رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

رضا محمدی اصل مدیرکل زندان‌های استان گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از بخشش ۱۰ محکوم‌ به قصاص در زندان‌های گیلان خبر داد و اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه مجموعه فرهنگی اداره کل زندان‌ها، مددکاران و همچنین با روحیه سخاوتمندی و گذشت خانواده اولیای دم، فرایند رضایت گیری و این عفو قبال توجه به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به اینکه اغلب افراد مورد عفو قرارگرفته در رده سنی جوانان هستند، افزود: این قشر نجات‌یافته از حکم قصاص قطعی می‌توانند به‌ عنوان بازوان قدرتمند تولید و اشتغال در جامعه فعالیت کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گیلان با اشاره به روحیه سخاوتمندانه و کریمانه گیلانیان گفت: بخشش این میزان عفو از محکومان قصاص که باید همین روزها شاهد به دار آویختن آن‌ها بودیم، قابل‌توجه و شایسته تحسین است.

محمدی اصل حفظ خونسردی و پرهیز از استرس را برای کاهش جرائم لازم و ضروری دانست و بیان کرد: ریشه بسیاری از جرائم خشن از جمله قتل‌ها، عصبانیت و فقدان مهارت کنترل خشم است که انتظار می‌رود افراد در معرض تهدید بهداشت روانی را جدی بگیرند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556528

مهمترین اخبار ایران و جهان: