نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 22:07

افتتاح سیزدهمین مرکز جامع سنجش نوآموزان در ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: سیزدهمین مرکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان در شهرستان آبدانان افتتاح شد.

علی درویشی مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان ایلام، شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: عصر امروز سیزدهمین مرکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان در شهرستان آبدانان افتتاح شد. 

وی افزود: در این مرکز علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، فعالیت های توانبخشی برای دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری، دانش آموزان دیر آموز و فراگیران دارای اختلالات رفتاری هیجانی انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: همچنین انجام سنجش بدو ورود به پیش دبستان و دبستان در طول سال تحصیلی، ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی - تربیتی به دانش آموزان مدارس ابتدایی که هوش عادی دارند ولی دارای مشکلات ویژه یادگیری، اختلال های رفتاری‌ و هیجانی هستند نیز ارائه خواهد شد. 

 درویشی ادامه داد: در سطح ۱۱ شهرستان و منطقه آموزشی در سطح استان این گونه مراکز دایر شده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: از این تعداد، ۳ مرکز در شهر ایلام فعالیت دارند. 

وی گفت: ارائه تمامی خدمات ذکر شده در سطح این مراکز کاملا رایگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ابتدای مهرماه سال جاری تعداد ۱۱٠ هزار دانش آموز ایلامی سال جدید تحصیلی خود را در یک هزار و ۲۶٠ فضای آموزشی آغاز کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554672

مهمترین اخبار ایران و جهان: