نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 15:20

تبادل دانش بین ۱۸ کشور در کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان

معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان با هدف دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی و دانش بنیان در صنعت شیلات با حضور ۱۸ کشور به میزبانی البرز در حال برگزاری است.‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمود حافظیه، معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در مراسم افتتاح کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان که صبح امروز در مرکز آمورش عالی امام خمینی(ره) فردیس برگزار شد، در خصوص این کنگره اظهار کرد: هفتمین کنگره تحقیقات شیلات آبزیان در ایران به میزبانی البرز  در روزهای سوم و چهارم دی ماه جاری در حال برگزاریست.

وی افزود: کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان کشور هرساله در کشورهای بوسنی، ترکیه، مالزی و سه دوره در ایران برگزار شده و امسال  هم در ایران با میزبانی البرز توسط مرکز آموزش عالی امام خمینی با همکاری موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور برگزار می‌شود. پس از تشکیل کمیته راهبری و شورای سیاستگذاری، کمیته اجرایی به مرکز آموزش عالی امام خمینی و کمیته راهبری به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور محول شد.

این مقام مسؤول گفت: در طی فرآیند برگزاری کنگره توانستیم در حوزه های مختلف شیلات بیش از ۲۰۲ عنوان مقاله را دریافت کنیم این مقالات در فرایند داوری مورد بازبینی قرار گرفت که  ۹۰ مقاله به شکل ارائه شفاهی و ۷۸ مقاله به شکل ارائه پوستر از امتیاز داوران برخوردار شد. 

وی افزود: در حال حاضر مقالات در قالب سخنرانی های مجازی به صورت برخط با  حضور ۱۸ کشور دنیا،  در پنل‌های حوزه آبزی پروری، حوزه صید و صیادی، فرآوری آبزیان، امنیت زیستی بهداشت بیماری‌ها، سلامت محصولات شیلاتی برای مصرف انسانی ارائه می‌شود.

حافظیه به برگزاری رویداد در روز پایانی کنگره سه روزه اشاره کرد و گفت: روز سوم به رویداد فناوری کسب و کار شیلاتی با رویکرد فناوری‌های نوین شیلاتی اختصاص دارد که بخش صنعت شیلات حضور پیدا می‌کند و بخش‌هایی که قابلیت فناوری برای ارتقای صنعت شیلات را دارند معرفی و تقدیر می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614428

مهمترین اخبار ایران و جهان: