نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 22:13

جریمه میلیون‌دلاری فیس‌بوک در ایتالیا به دلیل تبلیغ قمار

ایتالیا شبکه اجتماعی فیسبوک متعلق به متا را به دلیل نقض ممنوعیت تبلیغات قمار جریمه کرد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، متا، شرکت مادر فیسبوک، در ایتالیا به دلیل نقض ممنوعیت تبلیغات قمار جریمه شد.

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد متا در ارتباط با پروفایل ها و حساب های کاربری در فیسبوک و اینستاگرام و همچنین محتوایی که شرط بندی یا بازی با جوایز نقدی را تبلیغ می کند، 5.85 میلیون یورو (6.45 میلیون دلار) جریمه شده است. متا تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ایتالیا اوایل دسامبر، به دلیل نقض این ممنوعیت جریمه هایی را برای یوتیوب و توئیچ اعلام کرد. یوتیوب و توییچ به ترتیب 2.25 میلیون یورو و 900هزار یورو جریمه شدند.

متا بیش از 98 درصد از درآمد خود را با تکیه بر تبلیغات دیجیتالی که با استفاده از داده های شخصی هدف گذاری شده اند، بدست می آورد. این شرکت در حال رقابت با برنامه ویدئویی کوتاه تیک تاک برای توجه کاربران جوان است.

متا اکنون در ایرلند نیز به دلیل نظارت غیرقانونی بر شهروندان اتحادیه اروپا (از طریق اسکریپت های ردیابی) با شکایت کیفری روبرو است.

دادستان ایالت نیومکزیکو هم اخیرا شکایتی را علیه متا به ثبت رسانده و در آن هشدار داده که شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک به بستری برای پرورش مجرمان آزار جنسی تبدیل شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613772

مهمترین اخبار ایران و جهان: