نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 15:16

۹ تفاهم نامه در اختتامیه جشنواره ملی زرشک منعقد می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت : حدود ۹ تفاهم نامه در راستای کاهش دغدغه زرشک‌کاران در اختتامیه جشنواره ملی زرشک با سازمان‌های مربوط منعقد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران انعقاد تفاهم نامه‌ها در اختتامیه جشنواره زرشک را گامی بلند برای رفع مشکلات زرشک‌کاران دانستو اظهارداشت: در صورت انجام برنامه ریزی قبلی ،حدود ۴ مورد  تفاهم‌نامه‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، ۵ مورد هم در بخش های مختلف حمایتی امضا خواهد شد.

وی انعقاد تفاهم نامه با  سایت پرتو دهی با سازمان انرژی اتمی در راستای مبارزه با آفات و بیماری و افزایش ماندگاری محصولات زرشک، صدا و سیمای خراسان‌جنوبی برای تولید تله فیلم، موسسه دانشمند در برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان  در حوزه ساخت دستگاه‌ها، فرآوری محصولات و فراورده‌های جانبی و .... را از تفاهم نامه های مورد نظر برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تفاهم نامه جانبی با معاونت علمی ریاست جمهوری به منظور موارد علمی که در این از دیگر موارد است.

به گفته جعفری افزون بر این یک تفاهم نامه با وزارت خارجه برای صادرات محصول و فعالیت گردشگران خارجی در حوزه اکوتوریسم را از دیگر تفاهم های در حال پیگیری بیان کرد.

این مقام مسوول تاکید کرد: دبیرخانه دائمی زرشک مسائل این محصول را  پیگیری می‌کند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548928

مهمترین اخبار ایران و جهان: